Strateginio valdymo samprata ir jo reikšmė strateginio valdymo procese. Strategijos sąvoka. Strateginio valdymo samprata, jo sudėtinės dalys. Viešųjų institucijų strateginio valdymo ciklas. Verslo ir viešojo administravimo institucijų strateginio valdymo skirtumai. Analitinis ir kūrybinis strategijos rengimo modeliai. Strateginio planavimo sąvoka. Aštuonių žingsnių strateginio planavimo požiūris. Strateginio planavimo mokyklos. Išorinės aplinkos analizė. Aplinkos dinamikos analizė. PEST analizė. Išorinės aplinkos analizė. Svarbiausi sėkmės veiksniai. Penkių jėgų modelis. Konkurentų profiliavimas. Produkcijos portfelio analizė. Ilgalaikių konkurencinių pranašumų samprata. Konkurencijos intensyvumo ir agresyvumo analizė. Strateginių grupių analizė. Paklausos analizė ir klientų sudėties nustatymas. Rinkos segmentacija ir klientų profiliavimas. Bendravimo su klientais ir kainodaros analizė. Organizacijos vidaus veiksnių analizė. Institucijos vidaus veiksnių analizė 7-S modelis. Pasiūlos, paklausos ir išteklių pusiausvira. Pridėtinė vertė ir strategija. Vertės grandinė ir vertės sistema. Išlaidų mažinimas ir strategija. Baziniai ištekliai ir bazinės kompetencijos. Organizacijos kultūros analizė. SSGG analizė. Organizacijos vizija, misija, filosofija, strateginės problemos ir tikslai. Strategijos tikslinės orientacijos fonas. Organizacijos vizija, misija, dalininkų interesai ir kultūra. Vadovų vaidmuo formuojant misiją ir etikos motyvai. Viešųjų institucijų vizijos, misijos ir filosofijos formavimas. Strateginių problemų ir tikslų nustatymas. Strateginiai sprendimai ir jų alternatyvų nustatymas. Sprendimų priėmimas: sąvokos, modeliai ir jų taikymas. Sprendimų priėmimo kokybės gerinimas. Ištekliais ir rinka pagrįstos strateginių sprendimų alternatyvos. Generalinės strategijos. Rinkos alternatyvų matrica. Ekspansijos metodų matrica. Viešųjų institucijų strategijų hierarchiniai lygiai ir tipai. Alternatyvų vertinimas ir strategijų parinkimas. Loginis ir empirinis strategijos patvirtinimas. Strategijos įgyvendinamumo analizė. Rizikos įvertinimas. Tarptautinės strategijos parinkimo problemos. Korporacinės, verslo vienetų ir funkcinių veiklų strategijos. Organizacijos bendrosios (korporacinės) strategijos kūrimas. Korporacinių strategijų alternatyvų analizė. Funkcinių veiklų (gamybos, rinkodaros, personalo, finansų ir inovacijų) strategijų formavimo ypatumai. Diversifikacijos strategijos taikymo ypatumai. Horizontaliosios ir vertikalios diversifikacijos taikymo ypatumai. Diversifikacijos tikslų vertinimo aspektai. Sinergetikos dėsnis. Strateginio planavimo formalizavimas. Strateginio planavimo sistema ir pagrindiniai planavimo dokumentai. Strateginių planų rengimo ir įgyvendinimo specialios organizacinės struktūros ir pareigybės. Programų ir biudžetų sudarymas. Strategijos įgyvendinimo programų samprata, tipai ir struktūra. Loginės struktūros matrica. Projektų ir veiksmų planų rengimas. Užduočių formavimas ir komunikacija. Išteklių paskirstymas. Programinio biudžeto sudarymas: programinio biudžeto privalumai ir jo sudarymo užduotys. Strategijos realizavimo prielaidos. Tradicinės ir programinės organizacinės struktūros. Novatoriška organizacinė struktūra. Palaikymo strateginiams pakeitimams formavimas. Motyvavimo sistemų parinkimas.