Organizacijos apibūdinimas. Vadovai ir jų darbas. Bendravimas. Bendravimo procesas. Vadybos funkcijos. Strateginis planavimas. Strateginio planavimo funkcijos, esmė ir nauda. Išorės aplinkos įvertinimas Ir analizė. Strategijos alternatyvos. Strategijos įgyvendinimo planavimas. Strateginio plano įgyvendinimas. Sąveikos ir įgaliojimų organizavimas. Įgaliojimų suderinimas. Vadovų ir štabų įgaliojimai. Organizacijų struktūros. Motyvavimas. Pasitenkinimo darbu motyvavimo teorijos. Kontrolė. Kontrolės procedūra. Kontrolės sistema įmonėje. Grupės ir jų valdymas. Neformalios organizacijos valdymas. Vadovavimas: valdžia ir asmeninė įtaka. Valdžia, įtaka ir lyderis. Vadovavimo stilius. Konfliktų, permainų ir stresų valdymas. Konflikto valdymas. Bendravimas su lankytojais ir klientais. Klientų tipai, jų požymiai. Kaip su jais elgtis? Bendravimo procesas. Pokalbio etapai. Užduotis komandoms. Kaip pasakyti "ne". Savarankiška užduotis. Vertinimo kriterijai. Dar kartą prisiminkime svarbiausius teiginius. Darbo išteklių valdymas. Darbo išteklių ugdymas. Kolektyvinės sutarties esmė, šalių atstovai, sudarymo sfera. Kolektyvinės sutarties šalių atstovai. Pagrindiniai reikalavimai. Darbuotojų kolektyvo susirinkimas (konferencija). Kolektyvinės sutarties turinys. Kolektyvinės sutarties sudarymas. Kolektyvinės sutarties vykdymas ir kontrolė. Kolektyvinio ginčo esmė, reikalavimų iškėlimas ir nagrinėjimas. Kolektyvinių ginčų reguliavimas. Streikas. Teisinė streikuojančiųjų padėtis ir garantijos. Streikas pasibaigia.