Vadybos teorijų raida. Vadybos mokyklos. teorija. Teorijų svarba. Valdymo teorijų nauda. Valdymo mokyklos (teorijos). Veiksnių apibūdinimai. Vadybos raidos eros. Klasikinė vadybos mokykla. Klasikinė vadybos mokykla. Teorijos pagrindas. F. Taylor. F.Tayloro filosofijos principai. F. Taylor nuopelnai. M.Vėberio koncepcijos esmė. L. Gilberth ir F. Gilberth. Fordizmas. H.L. Gantt. G.Emersonas. G. Emerson "Dvylika našumo principų". Mokslinio valdymo teorijos ribotumas. Administracinė valdymo teorija. Administravimo principai. "Bendrasis ir pramonės valdymas". Klasikinės mokyklos trūkumai. Valdymo teorijos. Žmogiškųjų santykių mokykla. Žmogiškųjų santykių mokykla. Nauji būdai darbo našumui didinti. Autoriai. Žmogiškųjų santykių mokykla. E.Mayo "Žmonėms patinka jausti savo reikšmę". Č. Bernardas "Pareigūno funkcijos". D. McGregor 1960 metų "Įmonės žmogiškoji pusė". Vadovavimo stiliai pagal X ir Y teorijų nuostatas. Organizacijų ypatumai ir skirtumai. Žmogiškųjų santykių teorijos probleminės sritys. Valdymo teorijos. Kiekybinių metodų mokykla. Pradininkai. Kiekybinių metodų mokykla. Matematinės vadybos privalumai. Trūkumai. Naujos vadybos teorijos. Empirinė vadybos teorija (situacinis požiūris). Situacinis požiūris. Sistemų klasifikacija. Organizacijos apibrėžimas sisteminiu požiūriu. Valdymas sisteminiu požiūriu. Procesinis požiūris. Vadybos ciklas procesiniu požiūriu. Šiuolaikinės valdymo teorijos – harmoningo žmogaus koncepcija. Partisipatyvinė teorija (K. Keras, V. Gelermanas). Sėkmingų organizacijų teorijos (T. Pitersas ir R. Votermanas). Visuotinės kokybės vadyba. Sudedamieji kokybės elementai. Trys esminės nuostatos. Penki principai. Dešimt vadybos priemonių. Klausimai.