Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Organizacijų socialinė atsakomybė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Organizacijų socialinė atsakomybė

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Etika ir socialinė atsakomybė šiandien. Socialinė atsakomybė kaip vadybos fenomenas. Andrew Carnegie korporacinės socialinės atsakomybės principai. Miltono Friedmano argumentas. Kintanti socialinės atsakomybės koncepsija. Korporacinis socialinis atsiliepimas ir veiklumas. Korporacinis socialinis ir ekologinis veiklumas. Kaip verslas įgyvendina socialinę atsakomybę. Socialinės atsakomybės atsispindėjimas korporacijų strategijose. Ekologinė socialinė atsakomybė. Verslo socialinės atsakomybės vertybės ir etika. Vidaus socialinis auditas. Išvados.

Ištrauka

Nagrinėjamas klausimas yra aktualus šiuolaikinėje visuomenėje, taip pat ir verslo pasaulyje, kur dažnai nepaisomos paprasčiausios moralinės normos, neatsakoma už savo poelgius ir veiksmus.
Jau seniai vadovai ir teoretikai kalba apie organizacijų atsakomybę visuomenei. Koorporacinės socialinės atsakomybės dėmesio centre – ką organizacija daro, kaip veikia visuomenę, kurioje ji egzistuoja. Pastaraisiais metais vadovai ir teoretikai išplėtė problemų ratą ir į traukė šiuos klausimus: "Kaip turėtume gyventi vienas kito atžvilgiu?" Mes etiką plačiai ir paprastai apibrėžiame kaip tyrimus to, kaip mūsų sprendimai veikia kitus žmones. Tai taip pat žmonių teisių ir pareigų tyrimas, moralės taisyklės, kurių žmonės laikosi priimdami sprendimus, bei santykių tarp žmonių prigimtis.
Darbo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti, kokia vyrauja etika ir socialinė atsakomybė šiandien.
2. Ištirti verslo socialinę atsakomybę, kaip vadybos fenomeną.
3. Išsiaiškinti Andrew Carnegie korporacinės socialinės atsakomybės principus.
4. Išsiaiškinti Miltono Friedmano argumentus.
5. Ištirti kintančios socialinės atsakomybės koncepciją.
6. Išsiaiškinti kas yra korporacinis socialinis atsiliepimas ir veiklumas.
7. Išsiaiškinti, kaip verslas įgyvendina socialinę atsakomybę.
8. Ištirti ekologinę socialinę atsakomybę.
9. Išsiaiškinti verslo socianės atsakomybės vertybes ir etiką.
10. Išsiaiškinti vidaus socialinį auditą.


Darbo tikslas – paaiškinti etikos ir socialinės atsakomybės organizacijose klausimų evoliuciją bei pateikti tam tikrus etinių sprendimų nagrinėjimo rėmus.

Etika ir socialinė atsakomybė – tai sąvokos, iš esmės susijusios su mūsų santykių kokybe laiko atžvilgiu. Daug organizacijų sprendimų susiduria su sudėtingomis problemomis, kur organizacijos interesai veikia kitų interesus. Vertybinių popierių biržų skandalai Jungtinėse Valstijose ir Japonijoje, biznio vyriausybės korumpuoti santykiai Italijoje, naujų technologijų galimybės ir pasekmės vis didėjant skirtingų kultūrų tarpusavio sąveika – tai tik keletas temų, kurios iškėlė klausimus apie verslo socialinę atsakomybę ir etiką į pirmą vietą.
Organizacijos ir vadovai, ignoruojantys kitų moralines pažiūras, paveiktiesiems sako: "Mes nenorime investuoti į tam tikrų santykių pagerinimą". Ir nors ne etiškas elgesys šiandieną gali apsimokėti, tie, kurie ignoruoja etikos klausimus, ilgainiui pateks į bėdą. "Johnson & Johnson" 60 metų senumo kredo, "AT & T" naujieji vertybiniai kriterijai pavadinimu "Mūsų bendras ryšys" – tik keli pavyzdžiai, kaip kompanijos naudoja savo patirtį, vertybinius kriterijus bei rūpinasi dabartimi, kurdami naują moralinį ateities įvaizdį.
Šiandien yra daug pavyzdžių, kaip žmonės gali susitvarkyti, paisydami socialinės atsakomybės ir etikos:
• San Franciskko kepyklos "Just Desserts" savininkas Elliotas Hoffmanas įvedė praktiką samdyti buvusius kalinius. "Manau, kad verslas turi suvaidinti svarbų vaidmenį keičiant mūsų visuomenę", sako jis. "Verslo žmonės, ypač nedidelėse firmose, žino, kaip tvarkytis. Mes linkę mąstyti nežiūrėdami kasos. Šį kūrybiškumą reikia perkelti į visuomenę. Paleistiems reikia paramos, kad grįžtų į visuomenę, o federalinė vyriausybė šito neteikia".
• Atsiliepdami į benamių problemas, "Ben & Jerry‘s" atidarė parduotuvę Harleme ir įdarbino benamius ledų pardavėjais.
• Paulas Newmanas visą "Newman Own" maisto produktų pelną skiria įvairiai labdarai, pvz., vaikų, sergančių paskutine vėžio stadija, stovyklai.
• 1991 m. Luizianoje "Colgate – Palmolive" pradėjo programą "lavinimo partneriai". Ji turėjo 2 paskirtis. Tai buvo marketingo pastangos ir filantropinė priemonė. Už tai, kad mažmeninkai iškabindavo jų reklamą, kompanija jiems davė "Žemėlapių žaidimo aikštelėse rinkinius". Juose buvo medžiagos moksleiviams piešti žemėlapius. Tada parduotuvės išplatino rinkinius vietos pradinėms mokykloms.
Taip pat yra ir daugelis kitų puikių pavyzdžių, kurių dar nepaminėjau.

Taigi galima teigti, kad etika ir socialinė atsakomybė yra susijusi su mūsų tarpusavio santykių kokybe atsižvelgiant į laiką. Daugelis įvairių organizacijų susiduria su įvairiausiomis problemomis, nes organizacijos interesai veikia kartu ir kitus interesus. Tačiau visuomenei yra pateikiama daugybė socialinės atsakomybės ir etikos ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-17
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis46.55 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasV. Bartosevičienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasEkonomikos ir teisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Organizaciju socialine atsakomybe [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 3 Klasė/kursas
  • V. Bartosevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą