Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Porterio 5 jėgų modelis
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Porterio 5 jėgų modelis

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Penkių jėgų modelis. Klientų derėjimosi galia. Tiekėjų derėjimosi galia. Pakaitalų grėsmė. Naujųjų (potencialių) konkurentų grėsmė. Esančių konkurentų grėsmė. Konkurencinio pozicionavimo strategijos metodika. Įmonės "Ikea" analizė pagal Porter'io 5 jėgų modelį. Išvados.

Ištrauka

Harvardo universiteto profesorius Michael Eugene Porter‘is yra bene dažniausiai cituojamas autorius, kalbant apie organizacijų strategiją arba konkurenciją. Michael Porter‘io darbas yra pripažintas daugelyje vyriausybių, korporacijų ir pasauliniam akademiniame sluoksnyje. Jo pagrindinis mokslinis tikslas sutelkti dėmesį į tai, kaip įmonė arba regionas gali sukurti konkurencinį pranašumą ir plėtoti konkurencingą strategiją. Porter’io strateginę sistemą visų pirma sudaro:
• Vertės grandinės;
• Strateginės grupės (taip pat vadinamas strateginiai rinkiniai);
• Porterio penkių jėgų analizė;
• Bendros išlaidų vadovavimo strategijos, produktų diferenciacija ir rinkos pozicionavimo sutelkimas strategijos įvairovės pagrindu, pagrįsti poreikiai ir prieiga pagal rinkos pozicijas;
• Porterio klasterių kompetencijos regionų ekonominio vystymosi;
• Diamond modelis. ([interaktyvus]. [žiūrėta 2011m. vasario 30d.]. Prieiga per internetą: .)
Vienas iš jo žymiausių indėlių yra Porter‘io penkių jėgų modelis.
Daugeliui organizacijų didelę reikšmę turi konkurencija pramonės šakos ar verslo sektoriaus viduje. Ekonomikos teorija pramonės šaką apibūdina kaip firmų grupę, gaminančią tą patį principinį produktą.
Ši koncepcija gali būti taikoma ir viešajame sektoriuje (pvz., socialinės paslaugos, sveikatos apsauga ar mokymas). Konkurencinių jėgų supratimas yra svarbus todėl, kad bet kurios organizacijos vadovas turi suprasti kaip veikia konkurencinės jėgos toje pačioje pramonės šakoje, kadangi tai lemia pramonės šakos patrauklumą ir būdus, kuriuos organizacija rinksis, kad galėtų konkuruoti.
Nuo strategijos prasmės yra neatskiriama konkurencingumo problema. Versle tai reiškia konkurencinio pranašumo įgijimą prieš konkurentus; viešajame sektoriuje pranašumas sektoriaus viduje teikiant paslaugas ar aprūpinant resursais.
Porter‘io penkių konkurencinių jėgų modelis buvo sukurtas siekiant įvertinti skirtingų pramonės šakų patrauklumą (pelno potencialą). Penkios konkurencinės jėgos padeda identifikuoti konkurencijos šaltinius pramonės šakoje arba sektoriuje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-02-23
DalykasVadybos referatas
KategorijaVadyba
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai12 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis69.64 KB
Autoriusievulix
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasG. Svirskienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Porterio 5 jegu modelis. Analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • G. Svirskienė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą