Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Organizacinė elgsena (11)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Organizacinė elgsena (11)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Skirtingų kultūrų vertybės. Komandos efektyvumo vertinimo kriterijai. Darbo dizainas. Komandos narių gebėjimai. Asmenybė. Vaidmenų paskirstymas ir įvairovė. Narių lankstumas. Darbui komandoje atiduodama pirmenybė. Kontekstas. Adekvatūs ištekliai. Vadovavimas ir struktūra. Darbo įvertinimo ir atlygio sistemos. Procesas. Bendras tikslas. Konkretūs tikslai. Komandos efektyvumas. Konfliktų lygiai. Socialinis dykinėjimas. Komunikacijos modeliai: procesiniai ir semiontiniai. Tannenbaum‘o ir Shmidt‘o kontinuumas. Likert‘o sistema. Pitcher stilius. Formulūs ir neformalūs lyderiai. Kultūrinis kontekstas. Komunikavimo etika. Klausymosi taisyklės. Prasto klausymosi priežastys. Vadovavimas, valdymas, vadyba. Vadovavimo teorijos. Vadavimo stiliai. Problemas apibrėžimo svarba. Sprendimo struktūros lygio ir jos sprendimo metodo sąryšis. Efektyvaus sprendimo kriterijai. Individualus ir grupinis sprendimų priėmimas. Konkurencija. Subkultūros. Organizacijos kultūros diegimas per socializacijos etapus. Organizacijos etika ir vertybės. Etikos kodeksai. Nacionalinės kultūros įtaka darbuotojui elgesiui (Hofstedės tyrimai). Organizacijos vystymasis: prisitaikymo strategija, planuojami pokyčiai, inicijuojami pokyčiai. Besimokanti organizacija ir jos bruožai. Socializacija.

Ištrauka

Vadovai privalo gebėti dirbti su skiringoms kultūroms atstovaujančiais žmonėmis. Skirtingų kultūrų vertybės skiriasi.
Amerikos vaikams nuo mažumės diegiamos individualumo ir unikalumo vertybės, o Japonijos vaikams – "komandos žaidėjų" doktrina, jie mokomi dirbti grupėje ir paklusti normoms bei taisyklėms. Amerikos moksleivių švietimo didžiąją dalį sudaro mokymas galvoti, analizuoti ir abejoti. Japonijos kolegos apdovanojami už faktų išdėstymą. Vidutinis JAV darbuotojas yra labiau linkęs konkuruoti ir egoistiškesnis, nei japonas.
Hofstede‘as pastebėjo, kad vadovai ir darbuotojai skiriasi pagal pekis nacionalinės kultūros vertės kriterijus:
a) Valdžios distancija – tam tikros šalies žmonių pripažinimo, kad valdžia institucijose ir organizacijose yra nelygiai paskirstyta, laipsnis. Šis rodiklis kinta nuo pripažinimo, kad valdžia yra paskirstyta palyginti vienodai (maža valdžios distancija), iki įsitikinimo, kad ji paskirstyta labai nevienodai (didelė valdžios distancija).
b) Individualizmas, palyginti su kolektyvizmu. Individualizmas – tai tam tikros šalies žmonių polinkio veikti individualiai, o ne grupėse laipsnis. Kolektyvizmas yra priešingas polinkis arba žemo individualizmo ekvivalentas.
c) Gyvavimo kiekybė, palyginti su kokybe. Gyvenimo kiekybė – tai tokių vertybių kaip atkaklumas, pinigų bei materialinių gėrybių įsigijimas ir konkurencija vyravimo laipsnis. Gyvenimo kokybė – tai ryšių vertinimo betži jautrumo ir rūpinimosi kitų gerove laipsnis.
d) Netikrumo vengimas – tai tam tikros šalies žmonių pirmenybės teikimo apibrėžtoms situacijoms, palyginti su neapibrėžtomis, laipsnis. Tose šalyse, kur yra didelis netikrumo vengimo laipsnis, žmonės yra labiau susirūpinę, tai reiškiasi padidėjusiu nervingumu, stresais, bei agresyvumu.
e) Orientavimasis į ilgalaikius tikslus, palyginti su trumpalaikiais. Šalyse, kur orientuojamasi į ilgalaikius tikslus, žmonės vertina taupumą ir pastovumą. Orientuojantis į trumpalaikius tikslus, vertinama praeitis ir dabartis, pabrėžiama pagarba tradicijoms ir socialinių įsipareigojimų vykdymui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-09-26
DalykasVadybos konspektas
KategorijaVadyba
TipasKonspektai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis26.93 KB
AutoriusVika
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAistė Stancikienė
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
FakultetasTeisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Organizacine elgsena (11) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 9 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Aistė Stancikienė
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą