Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Verslo planavimas ir organizavimas (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Verslo planavimas ir organizavimas (2)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Verslo organizacijos vizija, misija, filosofija ir kultūra. Organizacijos tikslai. Organizacijos vizija. Organizacijos misija. Misijos apibrėžimas turėtų. Formuluojant misiją, reikia atsižvelgti į tokius aspektus. Organizacijos filosofija.Filosofijos formavimas. Organizacijos kultūra. Organizacijos tikslai. Tolimosios (makro) aplinkos įvertinimas. Pagrindiniai išorinės organizacijos aplinkos analizės ypatumai. Šakos perspektyvas ir jos patrauklumą apsprendžia. Pagrindiniai artimosios organizacijos aplinkos analizės ypatumai. Artimosios (mikro) aplinkos įvertinimas. Pirkėjų derėjimosi galios įvertinimas. Potencialių (būsimųjų) konkurentų įvertinimas. Tiesioginių (esamų) konkurentų įvertinimas. Konkurentų ir konkurencinės aplinkos analizė. Įmonės vidinės aplinkos analizė. Įmonės vidinės aplinkos analizė. Strateginių alternatyvų analizė. Strategijų formavimas. Strateginių alternatyvų analizė. Strategijų hierarchija. Korporacinė strategija. Konkurencinio pranašumo įgijimo strategijos.

Ištrauka

Organizacijos vizija, filosofija ir ypač misija yra neatsiejamos strateginio planavimo proceso dalys. Be jų praktiškai neįmanoma sukurti jokios efektyvios strategijos, nes tik jos suformuoja įvaizdį apie siekiamą organizacijos būvį. Plačiausia, o kartu ir abstrakčiausia kategorija yra vizija. Vizija – tai įmonės vyriausiųjų vadovų bei paskirų jos narių ilgalaikis perspektyvos supratimas. Ji apima misiją, filosofiją ir kultūrą, kokios jos turėtų būti norimoje sukurti organizacijoje. Misija išreiškia visos veiklos paskirtį, vaidmenį, apibrėžia verslo ribas ir rodo jo esmę. Filosofija - tai organizacijos veiklos ,,konstitucija", jos elgesio standartas. Kultūra - tai organizacijos elgesio išraiška, susiformavusios kolektyvinės prielaidos ir nuostatos, kurių laikosi organizacija.
Organizacijos vizija
Vizija - tai bet kurios, sąmoningos, nukreiptos į ilgalaikę perspektyvą veiklos pradžia ir atspirties taškas. Organizacijos vizija - komplikuota visuma, apimanti daugelį skirtingų elementų – būsimos organizacijos, būsimos situacijos, strategijos, reikiamų resursų, sugebėjimų ir jų panaudojimo bei praeities, dabarties ir ateities siejimo vizijas.
Vizijoje turi atsispindėti tokie svarbūs veiklos komponentai kaip:
• vartotojai - kas jie, kodėl?
• produktas/paslauga - kokia naudą išreiškia, ko nori vartotojai, kokios alternatyvos?
• rinkos - kur, kokio dydžio, kokia perspektyva?
• technologija - kokiu būdu, bus kuriama vertė?
• augimo perspektyva - kokios galimybės ir tendencijos?
• filosofija - kokie veiklos principai?
• resursai ir sugebėjimai - kokių reikia, kaip galima apsirūpinti?
• personalo politika - koks žmonių vaidmuo organizacijoje, kaip geriausiai suformuoti reikiamą potencialą?
• visuomeninis prestižas - kaip vertins aplinka, kaip daryti įtaką?
Viziją gali būti gana sunku aiškiai apibrėžti, kadangi ji yra vykstančios veiklos, viso proceso dalis. Vizija gali būti situacinė, išaugusi iš visos veiklos patirties, arba procedūrinė, įdiegta iš kitur. Vizijos bendra paskirtis ir idėja - kurti ateitį. Tam reikia sugebėti kūrybiškai analizuoti, vertinti aplinką, pažinti visas galimos įtakos grupes, integruoti įvairių sričių žinias ir sugebėjimus, kad geriau galima būtų įsivaizduoti, kaip turėtų atrodyti organizacija ir jos veikla visoje aplinkoje. Vadovas turi sugebėti spręsti kompleksines problemas ir kurti alternatyvas, panaudoti atsitiktinumus. Tačiau du apibendrinti sugebėjimai yra svarbiausi. Tai - sugebėjimas gauti reikiamą informaciją ir sugebėjimas matyti jos kontekstą.
Vizijos efektyvumui svarbus jos komunikavimas organizacijoje - kaip pasiekti, kad komunikuojama vizija taptų asmeniškai reikšminga ir motyvuojančia, nukreipiančia veiklą tam tikra linkme. Čia galimi įvairūs būdai, tačiau svarbiausia, kad būtų garantuotas asmeninis kontaktas, nuoseklumas ir aiškumas. Personalinio kontakto esmė - būti realiu pavyzdžiu, įsitikinusiu idėja ir ją propaguojančia praktine veikla. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-06-29
DalykasVadybos konspektas
KategorijaVadyba
TipasKonspektai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis45.94 KB
Autoriusbutas9
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Verslo planavimas ir organizavimas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 23 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą