Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros įvertinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros įvertinimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566
Aprašymas

Santrauka. Įvadas. Tyrimo tikslas – įvertinti Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūrą. Bendravimo kultūros įtakos žmonių tarpusavio santykiams analizė teoriniu aspektu. Bendravimo samprata. Bendravimo ir komunikacijos sąvokų panašumai bei skirtumai. Išorinės ir vidinės komunikacijos ypatumai organizacijoje. Etiško bendravimo kultūros elementai organizacijoje. Vidinės ar/ir išorinės komunikacijos problemų priežastys. Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros įvertinimo tyrimo metodika. Tyrimų reikšmė socialiniuose moksluose. Anketos samprata. Anketavimo metodas įvertinant bendravimo kultūrą Joniškio savivaldybėje. Joniškio rajono savivaldybės bendravimo kultūros vertinimas. Anketinio tyrimo rezultatai. Joniškio rajono savivaldybės trumpa charakteristika. Tyrimo imties charakteristika. Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų mikroklimato vertinimas. Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros vertinimas etiško elgesio su kolegomis aspektu. Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros vertinimas etiško elgesio su klientais aspektu. Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros vertinimas neetiško elgesio su klientais ir kolegomis aspektu. Išvados. Teorinės darbo dalies išvados. Praktinės darbo dalies išvados. Rekomendacijos. Summary. Priedai (4).

Ištrauka

Temos aktualumas ir naujumas. Bendravimas užima svarbią vietą ne tik kiekvieno žmogaus, bet ir visų įmonių bei organizacijų specialistų gyvenime. Verslo sėkmei didelę reikšmę turi nepriekaištingi personalo santykiai bendrovės viduje, su produkcijos vartotojais, tiekėjais, visuomene, žiniasklaida ir kt. (V. Misevičius, 2005, p. 61).
Bendravimas organizacijoje vyksta "uždaroje" aplinkoje, sąlygotoje profesijos, darbo vietos ir laiko. Kartais manoma, kad bendraujama tik tada, kai tarp partnerių užsimezga glaudūs ryšiai, kai susiformuoja palanki atmosfera, kai gerbiamas žmogaus orumas. Tokia nuomonė yra siauroka, nes ji liečia tik svarbiausią fazę pačioje bendravimo skalėje, t.y. jau nusistovėjusius pozityvius glaudžius santykius. Kasdieniame įstaigos, pvz., savivaldybės gyvenime žmonių bendravimas reiškiasi daugybe formų. Žmonės bendrauja, gaudami darbo užduotį, bendrauja ginčydamiesi, klausydami priekaištų, bendrauja atlikdami skubų ir keblų, gal net nemalonų užsakymą, bendrauja juokaudami, bardamiesi, bendrauja nesutardami esminiais klausimais ar ieškodami arbitro. Visais atvejais tos bendravimo formos yra labai įvairios, kartais sveikos ir pageidautinos, o kartais – deformuotos. Bendravimo kultūra - tai žmonių tarpusavio santykių tobulumo laipsnis. Žmonių bendravimo kultūra daro įtaką ir bendrai darbo kultūrai (V. Mozūraitė, www.kf.vu.lt).
Daugelis filosofų, psichologų, sociologų bendravimo problemoms dabar skiria labai daug dėmesio. Iki šiolei šią problematiką plačiausiai tyrinėjo socialinės psichologijos specialistai. Jie sukaupė daug mokslinės medžiagos, atliko vertingų tyrimų. Beje, bendravimas kartu yra ir etikos dėmesio centre. Bendravime glūdi pagrindinės dorovės paradigmos. Netiriant bendravimo, neįmanoma suprasti ir išspręsti daugelio teorinių dorovės problemų. Taip pat etinis bendravimo problemų tyrimas turi didelę praktinę reikšmę tobulinant žmonių tarpusavio santykius, ugdant jų dorovinę kultūrą (V. Žemaitis, 1992, p. 3).
Šio darbo tema: Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūros įvertinimas.
Žmogaus ryšys su žmogumi - viena iš didžiausių socialinių vertybių. Be jo neįmanoma jokia visuomenė nei praeityje, nei dabar, nei ateityje. Žmonių tarpusavio bendravimo pobūdis priklauso nuo gyvenimo būdo, atitinkamos orientacijos, charakterių, skonio, interesų. Šiuolaikinėje industrinėje visuomenėje natūralus žmonių bendravimas tapo probleminiu reiškiniu. Pirmiausia tai pasakytina apie Vakarų kraštų visuomenę, kurioje daug kalbama ir rašoma apie žmogaus vienišumą, pamestumą, nekomunikabilumą (Bendravimo psichologijos konspektas, www.moku.lt).
Bendravimas yra laukas, kuriame bręsta asmenybė, formuojamas jos dorovinis pasaulis, sukuriamos vertybinės orientacijos ir nuostatos. Asmenybę, kaip bendravimo subjektą, apibūdina jos bendrosios bei dorovinės kultūros lygis, dorovinis vientisumas. Dorovė, jos principai, normos savitai sąlygoja žmonių bendravimą. Normindama ir reguliuodama žmonių tarpusavio santykius ir juose įsikūnydama, dorovė sudaro dvasinį bendravimo pagrindą. Ji sutaurina ir humanizuoja žmonių santykius, juos įprasmina (R. Dirginčienė, A. Saulytė, www.multikultūra.lt).

Tyrimo problema – ar savivaldybės darbuotojai su kolegomis ir klientais bendrauja kultūringai?
Tyrimo objektas – Joniškio savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūra.
Pagrindinis tyrimo tikslas – įvertinti Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų bendravimo kultūrą.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atlikti mokslinės literatūros analizę išskiriant pagrindinius bendravimo kultūros organizacijoje aspektus;
2. Tyrimo rezultatų pagalba, įvertinti darbuotojų bendravimo kultūrą bendraujant su kolegomis ir klientais Joniškio savivaldybėje.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, darbuotojų anketinė apklausa raštu;

Anketavimas. Tyrimo tikslas buvo įvertinti bendravimo kultūrą Joniškio savivaldybėje, todėl buvo pasirinktas anketavimo metodas. Be to, savivaldybėje dirbantys žmonės yra užimti, veiklūs, nenorint apsunkinti jų papildomais darbais buvo pasirinktas toks būdas, kuris neatima daug laiko ir pastangų.
Empirinio tyrimo teorinis pagrindimas. Anketa buvo sudaryta remiantis teorine darbo dalimi. Teorinėje darbo dalyje aptariama bendravimo kultūros įtaka žmonių tarpusavio santykiams (bendravimo samprata, bendravimo ir komunikacijos sąvokų panašumai ir skirtumai, išorinės ir vidinės komunikacijos ypatumai organizacijoje, etiško bendravimo kultūros elementai organizacijoje, komunikacijos problemų priežastys). Žinoma, kad komunikacija yra vidinė ir išorinė, tad šiame darbe visas dėmesys skiriamas vidinei komunikacijai, Joniškio rajono savivaldybės darbuotojų nuomonei. Šios teorinės prielaidos buvo pagrindas, kuriomis remiantis buvo vertinama ir interpretuojama anketinė apklausa. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-24
DalykasVadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis57 puslapiai 
Literatūros šaltiniai38 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis1.91 MB
Autoriusjaunikla
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasIna Matuzienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Joniskio rajono savivaldybes darbuotoju bendravimo kulturos ivertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2013-06-17 IP: 94.244.65.35
    Sigita sako

    Geras, informacija buvo naudinga.

  • 2012-12-02 IP: 78.60.178.178
    lkuginiene sako

    Galima buvo ideti ir tyrimu anketa!

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 57 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Ina Matuzienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą