Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Strateginis planavimas (19)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Strateginis planavimas (19)

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – pagrįsti strateginio planavimo reikšmę modernioje organizacijoje. Strategijos ir strateginio planavimo samprata. Strateginio planavimo istorija. Strategijos sąvoka. Strategijos apibrėžimas. Strateginis planas. Strateginio planavimo funkcijos esmė ir nauda. Strateginio planavimo metodologijos. Strateginio valdymo stiliai. Duomenų perdavimo tinklų vystymosi strateginis planavimas. Strateginio planavimo problemos ir jų sprendimo rekomendacijos. Strateginio planavimo problemos. Rekomendacijos kaip išspręsti strateginio planavimo problemas. Išvados.

Ištrauka

Strateginis planavimas traktuojamas kaip formali planavimo sistema strategijai sutinkamai su firmos misija ir tikslais parengti ir įgyvendinti. Strateginis planavimas nepakeičia strateginio valdymo, o tik formalizuoja jį kai kuriose firmose. Strateginio valdymo proceso formalizacija neapsiriboja vien strategijos kūrimo stadija, o apima ir kitas dvi stadijas: strateginę analizę ir strategijos įgyvendinimą. Siedami strateginio valdymo proceso stadijas ir strateginio planavimo proceso žingsnius, matome, kad strateginė analizė iš dalies atitinka planavimo prielaidų apibrėžimą. Strategijos kūrimo žingsniai yra tikslų formulavimas, alternatyvų nustatymas, alternatyvų įvertinimas ir geriausios alternatyvos parinkimas. Strategijos įgyvendinimas apima strategijos atraminių planų rengimą ir strateginio plano įgyvendinimą.
Strateginis valdymas firmoje yra ne vien formali strateginio planavimo sistema, o apima ir strateginį mastymą, kuris negali būti formalizuotas ir labiau kūrybinis, o ne formalus aktas. Maždaug 1960 - 1980 metais buvo tikėtasi, kad strateginis planavimas užtikrins firmos didesnius pelnus. Kai iš tiesų ta viltis ne visai pasitvirtino ir susidarė anksčiau neprognozuotos situacijos (pvz., naftos kainų krizė), požiūris į strateginį planavimą ėmė darytis skeptiškas. Kritikai teigė, kad dėl formalizacijos reikalavimo strateginis planavimas tapo pernelyg biurokratiškas ir nelankstus taikyti. Strateginį mąstymą pakeitė formalios planavimo taisyklės ir procedūros, ilgalaikius strateginius tikslus užgožė trumpalaikiai finansiniai tikslai. Dėl to įsivyravo nuomonė, kad strateginis planavimas jau tapo nepakankamas kaip strateginio proceso formalizavimo priemonė. Tačiau nemažai firmų dar ir dabar sėkmingai taiko strateginį planavimą. Todėl požiūris į strateginį planavimą vėl pradėjo keistis. Didžiausi kritikai jau pradeda nusileisti, teigdami, kad esant tam tikriems apribojimams strateginis planavimas gali atlikti naudingą funkciją.
Darbo objektas – strateginis planavimas. Jo taikymas modernioje organizacijoje.
Darbo tikslas – pagrįsti strateginio planavimo reikšmę modernioje organizacijoje.
Darbo uždaviniai:
1. Išaiškinti strategijos ir strateginio planavimo sampratą.
2. Apibrėžti strateginio planavimo funkcijos esmę ir naudą.
3. Išanalizuoti duomenų perdavimo tinklų vystymosi strateginį planavimą.
4. Atskleisti strateginio planavimo problemas ir jų sprendimo rekomendacijas.
Darbą sudaro: įvadas, 4 skyriai, 3 paveikslai, išvados ir literatūros sąrašas.


Strategijos sąvoka yra sena. Žodis kilęs iš graikų kalbos žodžio strategija, reiškiančio meną ar mokslą būti generolu. Efektingi graikų generolai turėjo vadovauti armijai, laimėti ir išlaikyti teritoriją, apsaugoti miestą nuo užpuolikų, išvyti priešą ir t.t. kiekvienam uždaviniui reikėjo skirtingai paskirstyti išteklius. Armijos strategiją galima apibrėžti kaip faktinę veiksmų schemą, kurios imamasi atsakant į priešo veiksmus.
Graikai taip pat žinojo, kad strategija – tai daugiau negu mūšiai. Generolai turėjo nustatyti teisingas kirtimo linijas, nuspręsti, kada kovoti ir kada ne, tvarkyti armijos santykius su gyventojais, politikais ir diplomatais. Generolai turėjo ne tik planuoti, bet ir veikti. Senovės Graikijos strategijos sąvoka apėmė ir planavimo, ir sprendimo priėmimo, ir veikimo elementus. Šios abi sąvokos kartu sudaro "didžiojo" strateginio plano bazę.
3-jame dešimtmetyje strategijos svarbą užsakymo paštu giganto "Sears, Roebuck and Co" prezidentas generolas Robertas E. Vudas. " Verslas – tai tam tikra prasme ir karas", rašė generolas. "Jei jo didžioji strategija tinkama, galima daryti šiek tiek taktinių klaidų, ir vis tiek žmonės dirbs sėkmingai." ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-11-16
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis37.59 KB
AutoriusGediminas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAndrijauskas
Švietimo institucijaKolpingo mokymo centras
Failo pavadinimasMicrosoft Word Strateginis planavimas (19) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Kolpingo mokymo centras / 2 Klasė/kursas
  • Andrijauskas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą