Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Transporto paslaugų konkurencingumas ir sėkmės veiksniai
   
   
   
naudingas +2 / nenaudingas -2

Transporto paslaugų konkurencingumas ir sėkmės veiksniai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859
Aprašymas

Summary. Įžanga. Konkurencingumas. Konkurencingumo samprata. Konkurencijos esmė ir veiksniai. Verslo sėkmė. Esminių sėkmės veiksnių koncepcija. Verslo sėkmę įtakojantys veiksniai Transporto paslaugų teoriniai aspektai. Transporto paslaugų esmė ir ypatumai. Transporto paslaugų konkurencinis aspektas. Transportavimo paslaugas teikiančių įmonių konkurencingumo tyrimo metodikos pagrindimas. Tyrimo duomenų analizė ir diskusija. Išvados. Priedas: anketa (4 psl.).

Ištrauka

Paskutiniu metu konkurencijos stiprėjimas pastebimas visame pasaulyje. Dar visai neseniai jos nebuvo daugumoje šalių ir pramonės šakų. Rinkos buvo apsaugotos. Ir netgi ten, kur buvo varžymasis, jis nebuvo toks įnirtingas. Konkurencijos augimas buvo stabdomas vyriausybės sprendimais bei karteliniais susitarimais.
Lietuvos statistikos departamento duomenimis Lietuvoje kasmet vis daugėja ūkio subjektų. Kasmet įkuriama tūkstančiai įmonių, kurios sėkmingai ar ne itin vykdo savo veiklą, tačiau ne visoms pavyksta išsilaikyti konkurencinėje kovoje ir jos žlunga. Norint identifikuoti sėkmės veiksnius konkrečioje verslo šakoje reikia atskleisti konkrečių pranašumų galimybes. Taigi norint sėkmingai veikti, reiškia sustiprinti savo konkurencines galimybes, kitaip tariant tapti konkurencinga. Tačiau visuomet iškyla sunkumų, norint išsiaiškinti kaip to pasiekti. Dažnai stengiamasi sužinoti sėkmingai veikiančių firmų ar korporacijų sėkmės formules. Tačiau būtina pripažinti, jog tai kas tinka vienam verslui, nebūtinai tiks ir kitam.
Transportas – tai ūkio šaka, apimanti krovinių bei keleivių gabenimą įvairiomis transporto priemonėmis. Transporto paslaugos – labiausiai eksportuojama paslauga Lietuvoje. Tačiau šios rinkos potencialas šiuo metu yra menkai išnaudotas. Egzistuojančios transporto įmonės nepajėgia aptarnauti esamos pervežimų paslaugų paklausos, per mažai dėmesio skiriama rinkos bei konkurentų analizei, klientų paieškai ir pažinimui. Pastaruoju metu sustiprėjo transporto sektoriaus konkurencija, ypač kaimyninėse šalyse (Latvijoje, Estijoje), įstojimas į Europos sąjungą, licencijavimo įvedimas privertė vežėjus daugiau dėmesio kreipti į kokybinę veiklos pusę, didinti savo konkurencingumą.
Tyrimo problema: Lietuvos krovinių gabenimo paslaugas teikiančios įmonės ne pilnai išnaudoja savo konkurencinį potencialą.
Tyrimo objektas: transporto paslaugas, teikiančių įmonių konkurencingumas bei sėkmės galimybės.
Tyrimo tikslas – įvertinti Lietuvos krovinių gabenimo paslaugas teikiančių įmonių gebėjimą konkuruoti rinkoje.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti pagrindinius teorinius konkurencingumo aspektus bei jo svarbą.
2. Pateikti galimus verslo sėkmės veiksnius.
3. Apibrėžti pagrindinius transporto paslaugų bruožus, bei jų konkurencinį aspektą.
4. Pagal pasirinktą ir aprašytą metodiką atlikti tarptautinių pervežimų paslaugas teikiančių įmonių tyrimą.
Hipotezė. Lietuvos tarptautinių gabenimų paslaugas teikiančios įmonės nėra pakankamai konkurencingos.
Darbo metodai: mokslinės literatūros, statistinių duomenų bei internetinių šaltinių analizė ir interpretavimas bei anketinė apklausa.
Darbą sudaro penkios dalys, kuriose atitinkamai išdėstyta teorija, tyrimo metodikos pagrindimas bei tyrimo rezultatai. Pirmojoje darbo dalyje yra atskleidžiami pagrindiniai teoriniai konkurencingumo aspektai bei jo svarba. Pateikiama mokslinėje literatūroje aprašoma konkurencingumo samprata. Taip pat strategijos reikšmė siekiant konkurencinio pranašumo, bei konkurentų analizės svarba. Antrojoje darbo dalyje pateikiama esminių sėkmės veiksnių koncepcija, sėkmės įvertinimo būdai bei pagrindiniai veiksniai įtakojantys sėkmę. Trečioje dalyje – pateikiami pagrindiniai transporto paslaugų bruožai, bei jų konkurencinis aspektas, t.y. galimi transporto paslaugų sėkmės veiksniai. Ketvirtojoje bei penktojoje dalyse pateikiama atitinkamai tyrimo metodinis pagrindimas bei tyrimo rezultatai. Tyrimo rezultatuose aprašomas anketavimo metodu atliktas transportavimo paslaugas teikiančių įmonių tyrimas apie jų konkurencinius pajėgumus.

Bendriausia prasme konkurencijos reiškinys dažniausiai suprantamas kaip kovos laimėjimo galimybė, kurios siekimas gyvajam pasauliui yra prigimtinis. Konkurencijos, konkuravimo, konkurencingumo sąvokos naudojamos tiek gamtos, tiek socialiniuose moksluose. Tiriant rinkos ekonomiką ir formuluojant jos modelius tokios sąvokos kaip konkurencija, konkuravimas, konkurencingumas buvo traktuojamos maždaug viename lygmenyje, nedarant tarp jų skirtumo. Kaip pastebi Maksvytienė (2002), "ekonomikos teorijos klasikai konkurencingumo reiškinį tiesiogiai neįvardinami, siejo su pardavėjų (pirkėjų) siekiais palankesnėmis sąlygomis parduoti (nupirkti) prekes" ( p. 126).
Maksvytienė savo darbe "Ekonominis Konkurencingumas: Metodologinis aspektas" pastebėjo, kad konkurencingumo sąvoka neoklasikiniuose modeliuose siejama ne tik su prekių pirkimo ir pardavimo santykiais, tačiau ir su kova dėl ekonominių gėrybių paklausos ir pasiūlos. Rinkos subjektų sprendimus bei jų elgseną konkurencinėje kovoje, kurioje laimima geriausiai tenkinant ribotų gėrybių gavimo kriterijus, padeda suformuoti kainų lygis ir kitos sąlygos.
Konkurencingumas bei konkurencija suvokiamos ne tik kaip rinkos subjektų kova, tačiau dar kaip ekonominė situacija ir kovos jėgos, formuojančios rinkos struktūrą, viešpataujančios rinkos subjektams ir nulemiančios jų sprendimus.
Anot Maksvytienės (2002), diskusija apie ekonominio konkurencingumo formavimąsi ir funkcionavimą vyksta iki šiol. Kadangi konkurencijos mechanizmo subjektai ir objektai, konkurencijos, konkuravimo ir konkurencingumo reiškinių sąveika ir tarpusavio priklausomybė bei kiti konkurencingumo formavimosi ir funkcionavimo ekonomikoje klausimai yra nevienodai suprantami.
Tarp mokslininkų išskiriami du požiūriai į konkurencingumo sąvoką. Vieni mano, jog universalios konkurencingumo sąvokos, kuri tiktų visiems konkurencijos subjektams ir objektams, nėra ir negali būti, o kiti teigia, kad konkurencingumas yra universalus reiškinys, atspindintys konkurencijos bei jos plėtotės susiejimą su visuomenės sistemų pokyčiais ir konkurencijos bei jos problemų formulavimas ir sprendimas turi būti suvokiamas kaip visas visuomenės gyvenimo puses apimantis reiškinys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-09-14
DalykasVadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis57 puslapiai 
Literatūros šaltiniai42 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis209.65 KB
Autoriuselzhbieta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasMonkevičienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Transporto paslaugu konkurencingumas ir sekmes veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 57 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Monkevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą