Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Įmonės motyvavimo sistema
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonės motyvavimo sistema

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546
Aprašymas

Įvadas. Motyvacijos teorijų apžvalga. Motyvacijos turinį analizuojančios teorijos. A. Maslow poreikių hierarchijos koncepcija. Poreikių motyvacijos teorijos pagrindinės idėjos ir trūkumai. D. McGregor XY teorijos ypatybės. K. Alderferio EGS teorija – A. Maslow poreikių teorijos modifikacija. F. Herzbergo dviejų veiksnių motyvacijos teorijos įtaka darbo turiningumo reikšmei. Motyvacijos procesą analizuojančios teorijos. Vromo suformuluota lūkesčių teorija ir jos išvados. B.F. Skinerio pastiprinimų teorija. L.V. Porterio - E. Lawlerio išplėtotas lūkesčių modelis. Pusiausvyros teorija – įdėtų pastangų ir atlygio santykio vertinimas. Motyvavimo veiksnių ir priemonių įvairovė. Motyvavimo funkcijos taikymas Lietuvos įmonėse. Motyvacijos teorijų apibendrinimas. Darbuotojų motyvacijos veiksnių ir motyvavimo priemonių tyrimas N įmonėje. N įmonės pristatymas. Darbo metodai ir priemonės. Motyvavimo veiksnių ir priemonių tyrimo duomenys N įmonėje. Tyrimo duomenų įvertinimas ir apibendrinimas. Išvados. Siūlymai. Summary.

Ištrauka

Temos aktualumas.
Šiuolaikinėje visuomenėje, siekiant užtikrinti gerus darbo rezultatus,valdantysis personalas savo įmonėse ir organizacijose siekia sudaryti tokias sąlygas, kad darbuotojai galėtų iki galo atskleisti ir panaudoti savo potencialą (profesinį pasirengimą, kultūros lygį, asmenines savybes).Tik tuomet darbuotojų darbinė veikla bus rezultatyvi, kai bus sudarytos sąlygos iniciatyvą, kūrybiškumą, entuziazmą nukreipti organizacijos labui.
Darbuotojai gamina produkciją, atlieka valdymo funkcijas,- jų vaidmuo organizacijoje ypač didelis. Įmonės veiklos efektyvumas priklauso nuo darbuotojų veiklos.,,Jei organizacijos vadovas nesupras, kad kiekvienas organizacijos darbuotojas (žmogus) yra asmenybė turinti savo nepakartojamus poreikius ir išgyvenimus (turinti savo,,AŠ"), tai galimybė realizuoti tikslus bus žymiai mažesnė. "
Valdymo efektyvumą ypač lemia vadovų sugebėjimas sudominti darbuotojus darbu ir skatinti jį gerai atlikti. Personalą sudaro individualių siekių, orientacijos, pasirengimo, motyvacijos asmenybės. Siekiant gerų darbo rezultatų, valdantysis personalas turi būti suinteresuotas motyvuoti savo darbuotojus, kad jie:
- liktų toje įmonėje;
- patikimai atliktų jiems patikėtą darbą ir pavestas užduotis;
- savo noru užsiimtų veikla, naudinga įmonei;
Motyvavimas – valdymo proceso dalis, kai siekiant organizacijos tikslų, yra daromas poveikis darbuotojų elgesiui. Motyvavimo veiksniai, vykdomi įmonėse, turi didelę reikšmę, nes sužadina žmonių elgesį, skatina juos vienaip ar kitaip elgtis. Darbuotojai, sulaukę tinkamo savo veiklos rezultatų įvertinimo, jaučiasi reikšmingesni ir naudingesni, teigiamai save vertina, todėl ir ateityje stengiasi elgtis analogiškai, nes tikisi tokio pat moralinio arba materialinio atlygio. Kad būtų pasiekti įmonės tikslai, reikalinga veiksminga paskatų ir pripažinimo programa, kuri motyvuotų darbuotojus ir skatintų juos efektyviai dirbti.
Motyvavimo priemonės ir metodai yra įvairūs ir kiekvienos įmonės vadovybė gali pasirinkti juos pagal savo galimybes. Dalykai, motyvuojantys žmones, skiriasi, nes kiekvienas žmogus yra savitas, turi skirtingus poreikius, vertybes, pomėgius, nuostatas. Apklausų duomenys rodo, kad labiausiai Lietuvos įmonėse yra paplitęs materialinis skatinimo būdas,- t.y. įvairios vienkartinės išmokos, priedai prie atlyginimo ir pan. Didelėse įmonėse ir koncernuose populiarėja tokios skatinimo priemonės kaip buto nuomos išlaidų apmokėjimas, paskolų būstui įsigyti dalies išlaidų kompensavimas, sudaroma galimybė naudotis nuolaidomis įsigyjant įvairias prekes ir pan. Net ir tais atvejais, kai įmonei trūksta piniginių lėšų rezultatyviai darbuotojų veiklai motyvuoti, nereikia pamiršti, kad moralinis skatinimas gali būti toks pats efektyvus kaip ir materialinis. Nuoširdi, asmeniškai pareikšta padėka už gerai atliktą darbą, malonios ir atviros darbo aplinkos sukūrimas atlieka ne mažesnį skatinimo vaidmenį, nei piniginė išmoka. Motyvavimo priemonės gali būti ne tik teigiamo, bet ir neigiamo pobūdžio,- t.y. įvairios drausminės nuobaudos, įspėjimai, papeikimai. Specialistų nuomone, neigiamo pobūdžio motyvavimo priemonės tik trumpam laikui pagerina padėtį, bet nuolatinio veiklos tobulėjimo neužtikrina, nes bausmės dažniausiai tik sukelia priešiškumą vadovams ir silpnina tarpusavio bendradarbiavimą. Motyvavimo požiūriu teigiamos paskatos veikia labiau negu neigiamos.
Manau, kad mano pasirinkta tema apie motyvavimo sistemos formavimą, veiksnių priemones ir jų įtaką darbo rezultatams yra aktuali, nes ne visi vadovai skiria šiems veiksniams pakankamai dėmesio ir savo organizacijose motyvavimo funkciją vykdo nesistemingai, nesusimąstydami, kad motyvacija – itin svarbus poveikio žmogui ir jo veiklai veiksnys, lemiantis darbuotojų veiklos rezultatus, paliečiantis jų emocijas ir kuriantis tam tikrą elgesį ir darbingumą. Žmogus turi žinoti, kaip vertinamas jo darbas, kad galėtų keisti savo elgesį, mokytis, tobulinti, ką moka. Kol darbuotojams už padarytą darbą neatlyginta, vadovas negali laikyti atlikęs savo pareigos.


Darbo problema – N įmonėje motyvavimo funkcija vykdoma nesistemingai ir darbuotojų skatinimui skiriamas nepakankamas dėmesys.
Darbo tikslas – išsiaiškinti motyvavimo sistemą N įmonėje.

Darbo uždaviniai:
1. atlikti literatūros šaltinių nagrinėjama tema analizę;
2. apžvelgti teoretikų siūlomas motyvacijos teorijas, veiksnius ir metodus;
3. taikant anketinį apklausos metodą, atlikti N įmonėje dirbančių darbuotojų apklausą;
4. nustatyti svarbiausius N įmonės darbuotojų veiklos motyvus;
5. nustatyti darbuotojų motyvaciją ir įtaką N įmonės veiklos sėkmei;
6. apibendrinti apklausos duomenis ir atlilikti duomenų analizę.

Darbo objektas: N įmonės personalo motyvavimo sistemos formavimas.

Tyrimo metodai:
1. mokslinės literatūros analizė
2. anketinė apklausa
3. stebėjimas

Darbo struktūra:
Analitinėje baigiamojo darbo dalyje remtasi naujausiais literatūros šaltiniais, kuriuose apibūdinamos motyvacijos teorijos, esmė, metodai, akcentojama motyvavimo veiksnių reikšmė personalui. Tyriamojoje darbo dalyje pristatoma N įmonė, tyrimo metodai, pateikiami ir apibendrinami apklausos duomenys,aptariami tyrimo rezultatai, pateikiamos išvados ir siūlymai.

Viešbučio – restorano pavadinimas, kuriame buvo atliktas tyrimas, konfidencialumo sumetimais nėra paminėtas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-14
DalykasVadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis44 puslapiai 
Literatūros šaltiniai22 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis131.36 KB
Autoriusexsangel
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imones motyvavimo sistema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą