Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Įmonės kultūros ir konkurencingumo sąveikos tyrimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonės kultūros ir konkurencingumo sąveikos tyrimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Organizacijos kultūros samprata. Organizacijos konkurencingumo samprata. Tyrimo metodologija. Rezultatų analizė. Veiksnių įtaka konkurencingumui. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Organizacijos kaip ir žmonės turi asmenybės bruožų. Jos gali būti apibūdinamos nelanksčiomis, draugiškomis, novatoriškomis ar konservatyviomis. Nors ir sunku tiksliai apibrėžti ir apibūdinti, organizacijos turi tokį sisteminį kintamąjį, kuris darbuotojų įvardijamas bendraisiais terminais.
Organizacijos kultūra – tai darbuotojų pripažįstamos vertybės ir požiūriai, pasireiškiantys elgesiu su klientais, prioritetų pasirinkimu. Kultūra nėra suvokiama iki galo. Pasak organizacijų įvaizdžio tyrinėtojo G. Morgan, mes "skaitome" organizacijas, bandydami susiformuoti įvaizdžius, kurie padėtų mums jas suprasti (2, p.30). G. Morgan, aiškindamas organizacijų skaitymo ir supratimo meną, kelia prielaidą, kad organizacijos gyvenimo paaiškinimai remiasi metaforomis. Organizacijos yra sudėtingi ir paradoksalūs reiškiniai, kurie gali būti suprasti įvairiais būdais. Daugelis mūsų idėjų apie organizacijas, mums net nesuvokiant, yra metaforiškos. Pavyzdžiui, mes dažnai kalbame apie organizacijas kaip apie mašinas, skirtas siekti iš anksto nuspręstų tikslų ir uždavinių, ir kurios turi veikti efektyviai ir sklandžiai. Mes dažnai bandome organizuoti ir valdyti organizacijas mechanistiniu būdu. Tačiau jei organizaciją suvoksime kaip kultūrą, tada organizacijos esmė bus idėjose, vertybėse, normose, ritualuose ir įsitikinimuose, kurie palaiko organizacijas kaip socialiai konstruotas realybes. Šis požiūris, kuris pastaraisiais metais sulaukia daug dėmesio iš tyrinėtojų, rašančių organizacijos kultūros tema, suteikia mums būdą valdyti ir kurti organizacijas kitu būdu: per vertybes, įsitikinimus ir kitus bendrų reikšmių pavyzdžius, kurie orientuoja organizacijos gyvenimą. Šie veiksniai kartu sukuria tą unikalią aplinką su tam tikromis elgesio normomis, orientyrais, principais, kurie veikia visus organizacijos darbuotojus, nepriklausomai nuo jų užimamų pareigų. Žmonės toje aplinkoje dirba ir yra tos aplinkos susiejami. Taigi organizacijos veiklos efektyvumas, konkurencingumas bei sėkmė priklauso ne vien tik nuo jos narių sugebėjimų ir motyvacijos, bet ir nuo kultūros, kuri sukuriama kiekvienoje organizacijoje (7).
Konkurencija - gamintojų, vartotojų ir kitų ekonomikos subjektų varžymasis dėl rinkų, prekių ir kitų išteklių. Konkurencija atsiranda tada, kai vienoje sferoje - prekyboje, gamyboje, prekių paskirstyme ar kitoje veikloje atsiranda keli subjektai, užsiimantys tokia pačia veikla (8).
Konkurencijos kintamieji nėra vien kaina, bet ir kokybė, nauja prekė, nauja pasiūla. Galimybes sėkmingai įsitraukti į konkurencinę kovą taipogi lemia daugybė veiksnių - pardavimo strategija, organizavimosi forma, organizacijos kultūra, nauja technologija ir kitos inovacijos.
Paaštrėjusi konkurencija lėmė Europos ir globalios verslo aplinkos pasikeitimus. Tai turėjo įtakos sumaiščiai verslo aplinkoje, to išvada - įmonės, egzistavusios gana stabilioje aplinkoje, ėmėsi strateginių pakeitimų, norėdamos išlaikyti konkurencinius savo rinkų pranašumus. Tai skatino reikšmingus jų struktūros pasikeitimus, decentralizaciją ir darbuotojų mažėjimą, didesnį organizacinį lankstumą, turėti minimalių pastovių darbuotojų skaičių, galimybes įdarbinti darbuotojus pagal trumpalaikes darbo sutartis, tokiu būdu leidžiant kompanijoms plėstis ir sudaryti kontraktus greitai besikeičiančioje verslo aplinkoje ir išlikti lanksčioms, priversdamos keisti arba derinti prie naujų darbo sąlygų ir nusistovėjusia įmonių kultūrą.
Darbo tyrimo objektas yra organizacijos kultūros ir konkurencingumo sąveika.
Tyrimo tikslas – įvertinti organizacijos kultūros ir juos konkurencingumo sąsajas. Apibudinti kas yra organizacijos kultūra ir kaip tai veikia įmonės konkurencingumui. Naudoti tyrimo metodai – mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa.
Uždaviniai – nustatyti organizacijos kultūros įtaką jos konkurencingumui. Apžvelgti organizacijos kultūros ir konkurencingumo klausimus. Atlikti tyrimą įmonės kultūros ir konkurencingumo sąveikos ir jį pagrįsti matematinio modelio kūrimų ir skaičiavimais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-19
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai17
Dydis97.81 KB
Autoriusvladukas
Viso autoriaus darbų21 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imones kulturos ir konkurencingumo saveikos tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą