Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Organizacijos kultūros samprata
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Organizacijos kultūros samprata

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Organizacijos kultūros apibrėžimas. Kultūra yra aprašomasis terminas. Ar organizacijos turi vienodą kultūrą? Stipri kultūra, palyginti su silpna. Ką daro kultūra? Kultūros funkcijos. Kultūra, kaip įsipareigojimas. Kultūros sukūrimas ir išsaugojimas. Kaip kultūra prasideda. Kaip kultūrą išlaikyti gyvybingą. Atranka. Aukščiausioji vadovybė. Socializacija. Kaip kultūros susiformuoja. Kaip darbuotojai susipažįsta su kultūra. Pasakojimai. Ritualai. Materialūs simboliai. Kalba. Kultūrinių pokyčių valdymas. Kaip sukurti etišką organizacijos kultūrą. Dvasingumas ir organizacijos kultūra. Dvasingumo kritika. Organizacijos kultūra, palyginti su nacionaline kultūra. Organizacijos kultūra ir įvairovės paradoksas. Iššūkis: bendravimas tarp kultūrų. Verslo dovanos partneriams iš kitų kultūrų – kaip neapsigauti. Verslo etiketas: vizitinė kortelė. Išvados.

Ištrauka

Organizacijos kaip žmonės turi asmenybės bruožų. Žmonės turi gana pastovių bruožų, kurie mums padeda prognozuoti jų nuostatas bei elgesį. Organizacijos kartais yra apibūdinamos taip pat kaip ir žmonės, pavyzdžiui, kad jos yra nelanksčios, šiltos, draugiškos, novatoriškos ar konservatyvios. Savo ruožtu šias ypatybes galima prisiminti prognozuojant žmonių, dirbančių šiose organizacijose, nuostatas ir poelgius.
Organizacijos turi tokį sisteminį kintamąjį, kuris nors ir sunku tiksliai apibrėžti ar apibūdinti, egzistuoja, o darbuotojai jį apibūdina bendraisiais terminais. Šį kintamąjį vadiname organizacijos kultūra. Lygiai kaip genčių kultūros turi savo totemus ir tabu, diktuojančius, kaip kiekvienas genties narys privalo elgtis kitų genties narių ir pašaliečių atžvilgiu, organizacijos turi savo kultūrą, valdančią jų narių elgesį. Organizacijos kultūra ir kokį poveikį ji daro darbuotojų nuostatoms bei elgesiui, iš kur ji kyla ir ar ją galima valdyti mes aptarsime šiame darbe.


Atrodo, jog visi sutinka, kad organizacijos kultūra yra vienodų įsitikinimų, kuriuos turi organizacijos nariai, sistema, išskirianti šią organizaciją iš kitų. Atidžiau panagrinėjus,vienodų įsitikinimų sistema yra savybių, kurias vertina organizacija, rinkinys. Mokslas teigia, kad šios septynios savybės iš esmės perteikia organizacijos kultūrą.
1. Novatoriškumas ir rizika – kiek darbuotojai yra skatinami rizikuoti ir būti novatoriški.
2. Dėmesys detalėms – kiek iš darbuotojų tikimasi, kad jie bus preciziški, analitiški ir dėmesingi detalėms.
3. Orientavimasis į rezultatus – kiek vadovybė skiria dėmesio rezultatams, o ne metodams ir procesams šiems rezultatams pasiekti.
4. Orientavimasis į žmones – kiek vadovybės sprendimuose atsižvelgiama į jų poveikį organizacijos žmonėms.
5. Orientavimasis į komandas – kiek darbas organizuotas ne pavienių žmonių, o komandų pagrindu.
6. Agresyvumas – kiek žmonės yra ne atsipalaidavę, o agresyvūs ir konkurencingi.
7. Stabilumas – kiek organizacijos veikla pabrėžia būtinybę išsaugoti status quo, o ne plėstis.

Kiekviena iš šių ypatybių egzistuoja kaip didėjantis kontinuumas. Tad vertindami organizaciją pagal jas, galime susidaryti vaizdą apie tos organizacijos kultūrą. Šis vaizdas tampa supratimo, ką organizacijos nariai bendrai jaučia, kaip jie veikia ir kaip turėtų elgtis, pagrindu.


Organizacijos kultūrai rūpi, kaip darbuotojai suvokia septynias ypatybes, o ne tai, ar jos darbuotojams patinka. Kitaip sakant, organizacijos kultūra yra aprašomieji santykiai. Šis dalykas svarbus, nes būtent jais organizacijos kultūros koncepcija skiriasi nuo pasitenkinimo darbu.
Organizacijos kultūros tyrimais buvo siekta išsiaiškinti, kaip darbuotojai traktuoja organizaciją: ar tiklai ir laukiami darbo rezultatai yra aiškūs? Ar organizacija atlygina už novatoriškumą? Ar ji skatina konkurenciją?
Ir priešingai, pasitenkinimo darbu tyrimais siekiama įvertinti darbuotojū reakciją į darbo aplinką. Čia domimasi, ką darbuotojai mano apie organizacijos lūkesčius, atlyginimo praktiką, konfktų sprendimo metodus ir panašiai. Nors šie abu santykiai, be abejo, turi tų pačių ypatybių, reikia turėti galvoje, kad organizacijos kultūra yra aprašomoji, o pasitenkinimas darbu yra vertinamasis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-28
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis39.41 KB
Autoriusrasa
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Valickas
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Organizacijos kulturos samprata [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • A. Valickas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą