Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Edukacinės veiklos vadybiniai aspektai Lietuvos krašto muziejuose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Edukacinės veiklos vadybiniai aspektai Lietuvos krašto muziejuose

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243
Aprašymas

Santrauka. Įvadas. Muziejaus reikšmė ir paskirtis. Edukacinė veikla muziejuje. Muziejaus edukacinės programos. Edukacinės veiklos formos. Muziejų vadyba. Ką turi žinoti kiekvienas muziejininkas apie projektų vadybą. Vadybininko veiklos ypatumai. Lietuvos muziejų edukacinės veiklos formos ir jų vadybiniai aspektai. Tyrimo metodika. Edukacinės veiklos populiarumas. Tyrimo rezultatų aptarimas. Išvados. Pasiūlymai. Summary. Priedas (1).

Ištrauka

Lietuvos socialinei ir ūkinei raidai vis didesnę reikšmę turi šiuolaikinė kultūros politika, orientuota į visuomenės kūrybiškumo puoselėjimą, tautos bei krašto yapatybės kūrimą ir išsaugojimą.
Kultūra atlieka įvairias socialines funkcijas, kurias skatina pagrindiniai žmonių poreikiai: pirmiausia būtinybė spręsti konkrečias žmonių socializacijos, jų integracijos ir konsolidacijos problemas; tenkinti individualių ir grupės žmonių interesus; sudaryti sąlygas žmogaus kūrybinių galių ir veiklos formų sklaidai. Svarbiausios kultūros funkcijos yra socializacijos ( perimti kolektyvinės visuomenės patirtį, socialines normas, kultūros vertybes ir simbolius tos visuomenės, kurioje jie gyvena ), inkultūracijos ( perimti anksčiau gyvavusios kultūros elementus, būdingus gimtajai kultūrai ), integracijos ( palaikyti žmonių vienybę, saugoti sukauptą socialinę ankstesnių kartų patirtį ir ja remtis ), kūrybinė ( atskleisti naujas vertybes, žinias, tradicijas, atnaujinti įsigalėjusias kultūros vertybes ir simbolius ), pažintinė ( susisteminti ir perteikti žinias ), komunikacijos, informacijos, vertybinė ir kitos funkcijos ( Andrijauskas, 2003 : 336- 350 ).
Muziejai šiulaikinėje visuomenėje atlieka svarbų vaidmenį. Jie apibrėžia praeities ir dabarties, tradicijų ir naujovių santykį, padeda nustatyti tradicijų, tautos, paveldo, civilizacijos identiteto ribas. Pasak J. Kievišo, "tradicija – tai praeities egzistavimas dabartyje, aktualizuota praeities kultūra, būdas pritaikyti praeities patirtį dabarties reikmėms". Šiuolaikinis muziejaus lankytojas muziejuje ieško ne tik mokslinės informacijos, bet ir praeities ženklų, įdomių įvykių, įspūdingų renginių. Sparčiai kintančioje visuomenėje net netolimos praeities reliktai atstovauja visiškai skirtingai nuo dabarties aplinkai ir gyvenimo būdui, todėl muziejus tampa vieta, kur galima "pabėgti" nuo dabarties, ieškoti stabilumo kintančioje visuomenėje. Besikeičiančioje šiandienos visuomenėje muziejus atsiduria paslaugų sferos rinkoje, ir dėmesys jį supančiai visuomenei tampa jo išlikimo sąlyga. Muziejus – tai ne tik kultūros vertybių saugotojas, bet ir švietimo įstaiga, laisvalaikio praleidimo vieta. Jis gali duoti tai, ko negali nei mokykla, nei televizija, nei kitos naujosios civilizacijos priemonės – asmeninį prisilietimą prie realios kultūros ir istorijos, asmeninį laikotarpio pojūtį ir išgyvenimą. Taigi šiandienos muziejuose svarbią vietą užima muziejinė edukacija plėtojama orientuojantis į muziejinę komunikaciją; į asmenybės meninių gabumų ugdymą bei kultūrinio palikimo vertės pajautimą, ieškant naujų pateikimo lankytojams formų. Rengiant edukacinę veiklą, mano nuomone, labai svarbu yra vadybininko veiklos ypatumai, nes vadyba tai procesas, kuriame atliekama planavimo, organizavimo ir motyvacijos funkcijos, kurias geba atlikti vadybininkas. Tačiau ši nauja muziejinė veikla kaip mokslinio tyrimo objektas Lietuvoje dar mažai nagrinėta. Šiuo tikslu, šiame darbe atliekamas tyrimas, skirtas Lietuvos krašto kultūrinių įstaigų vadovams, darbuotojams užsiimantiems edukacine veikla, tikslui išsiaiškinti edukacinės veiklos struktūrą ir pobūdį, ištirti vadybinius aspektus edukacinėje veikloje. Taigi, kintantys visuomenės poreikiai ir taip pat puoselėjant visuomenės kultūros identitetą yra reikšminga ir skatinama edukacinė veikla, kuriai reikia teorinio pagrindo.
Tikslas.
Išsiaiškinti edukacinės veiklos vadybinius aspektus Lietuvos krašto muziejuose.
Objektas.
Edukacinės veiklos formas ir vadybiniai aspektai
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti edukacinės veiklos formas, programas kultūrinėse organizacijose
2. Išnagrinėti vadybininko veiklos ypatumus organizuojant edukacinę veiklą
3. Ištirti edukacinės veiklos struktūrą ir pobudį Lietuvos krašto muziejuose
4. Ištirti vadybinius aspektus edukacinėje veikloje Lietuvos muziejuose ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-19
DalykasVadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis41 puslapis 
Literatūros šaltiniai26
Dydis170.3 KB
Autoriusaksana
Viso autoriaus darbų15 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasK. Meškys
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Edukacines veiklos vadybiniai aspektai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 41 puslapis 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • K. Meškys
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą