Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Mokslinio valdymo atstovai: H. ir L. Gilbreth, H. L. Gantt, H. Emerson
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokslinio valdymo atstovai: H. ir L. Gilbreth, H. L. Gantt, H. Emerson

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Frankas B.(1868-1924) ir Lilian M. (1878-1972) Gilbrethai. Gilbreth‘ų biografiniai faktai ir pagrindinės idėjos. Darbo našumas. Ciklografinis judesių tyrimo metodas. Terbligai. Henry L. Gantt (1861-1919). Ganto apdovanojimo sistema. Darbo planavimas ir Ganto diagramos. Konkretus Ganto diagramos pavyzdys. H.Emersonas (1853-1931) ir jo idėjos. Dvylika H.Emersono našumo principų. Išvados.

Ištrauka

XIX a. pab. jau sukaupta darbo fiziologijos ir psichologijos žinių, kurias galima pritaikyti darbo organizavimo uždaviniams spręsti gamyboje, t.y. susidarė objektyvios prielaidos gamybos ir darbo organizavimo mokslui klostytis. Pirmiausiai atsirado klasikinė vadybos mokykla, čia atsirado ir mokslinis valdymas.
Šiame referate apžvelgsiu keturis mokslinės vadybos mokyklos atstovus: L. ir F.Gilbertus, H.L. Gantą, H.Emersoną, palikusius ryškų indėlį vadybos istorijoje. Šiame darbe bus aptartos ne tik jų mokslinės idėjos, teorijos, tačiau ir rasti biografiniai faktai, kurie turėtų paįvairinti skaitymą.

Lillian Moller gimė Oakland’e Kalifornijoje 1878m. gegužės 24 dieną William ir Ann Moller šeimoje. Jos tėvas buvo mažmeninės prekybos parduotuvės savininkas, o mama namų šeimininkė. Lillian buvo vyriausias vaikas 9 vaikus turinčioje šeimoje. Didžiulė šeima mėgavosi privilegijuotojų gyvenimo stiliumi.
Lillian buvo labai drovus ir savyje užsisklendęs vaikas. Būtent dėl to iki devynerių metų ji buvo mokoma namuose savo tėvų ir korepetitorių. Ji mokėsi ne tik įprastinius akademinius dalykus, tačiau ir prancūzų bei vokiečių kalbų, lankė pianino pamokas. Kai Lillian buvo jauna, jos motina dažnai sirgo, todėl ji buvo atsakinga už savo tris jaunesniuosius brolius ir penkkias seseris. Pradinėje ir vidurinėje mokykloje Lillian labai gerai mokėsi, tik turėjo problemų susirandant draugus. Mergaitė domėjosi muzika ir poezija, daugybę laiko praleido kurdama dainas ir eilėraščius.
Nepaisydami puikių Lillian pažymių, jos tėvai manė, jog labiausia jos socialinės padėties merginai būtų priimtina ištekėti už turtingo vyriškio ir prisiimti atsakomybę valdant namų ūkį. Tačiau Lillian labai norėjo studijuoti literatūrą ir muziką. Jai pavyko įkalbėti savo tėvus leisti ją studijuoti Kalifornijos (California) universitete Berklyje (Berkeley), kartu pasiliekant namuose ir atliekant savo šeimos pareigas. Čia ji studijavo ne tik anglų kalbą, bet ir užsienio kalbas bei psichologiją. 1900m. ji atsiėmė savo humanitarinių mokslų bakalauro diplomą ir tapo pirmąja moterimi Kalifornijos universitete, kalbėjusia per iškilmių dieną. Tais pačiais metais Lillian išvyko į Columbia universitetą Niujorke. Čia ji planavo studijuoti literatūrą su žinomu kritiku Brander Mathews, bet jis atsisakė priimti moterį į savo paskaitas. Vis dėl to ji turėjo galimybę studijuoti psichologiją su A. H. Thorndike. Sunkiai apsirgusi buvo priversta grįžti atgal. Drąsiai grįžo į Berklį (Berkeley) ir 1902m. gavo magistro laipsnį literatūroje. Lillian buvo nusprendusi vykti į turne po Europą su jauna moterų grupe. Pakeliui jos užsuko į Bostoną. Čia Lillian susitiko ir savo būsimą vyrą Franką Gilbretą, kuris niekuomet nelankė koledžo ir buvo susidomėjęs efektyvumu darbo vietoje. Jo entuziazmas dalykui buvo užkrečiantis. Jis pasipiršo Lillian po trijų savaičių, kai ši grįžo iš Europos ir kartu pradėjo mokslinės vadybos principų studijas. Ji buvo viena iš super moterų suderinusi karjerą su namų gyvenimu. Gilbreth‘ai susilaukė dvylikos vaikų. Frankas ir Lillian kartu pradėjo konsultacijų verslą. Jie 1910m. išsikraustė į Rhode salą, kur L.Gilbret baigė psichologijos doktarantūrą Brauno (Brown) universitete 1915m. Savo disertaciją ji pavadino ,,Vadybos psichologija". Ji apsirūpino loginiu, sisteminiu paaiškinimu ir gynyba naujiems vadybos įpročiams ir principams. Lillian pabrėžė žmonių santykių svarbumą ir poreikį atpažinti individualius skirtumus tarp darbininkų ir jų poreikių. Jos idėjos tapo unikaliomis, dėl to, kad ji buvo pirmasis žmogus integravęs psichologiją į pramonės vadybos konsepcijas. Kadangi leidėjas vis dar nenorėjo turėti moters kaip autorės, todėl Lillian disertaciniame darbe buvo identifikuota neapibrėžtai, kaip L. M. Gilbret. Lillian domėjosi laiko vadybos žmogiškaisiais aspektais. Jos idėjos nebuvo plačiai priimtos jos gyvenimo metais, bet nustatė kryptį, kurią vėliau modernioji vadyba pasiririnko. Ji teigė, jog darbininkai yra skatinami netiesioginių paskatinimų (tarp kurių yra ir pinigai) ir tiesioginių paskatinimų, tokių kaip darbo paskatinimas. Jos darbas kartu su Frankas padėjo sukurti darbo standartizavimą, skatinamuosius darbo užmokesčio planus ir darbo supaprastinimus. Ji taip pat buvo viena tarp pirmųjų atpažinusių nuovargio ir streso efektus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-18
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis34.21 KB
AutoriusSandra
Viso autoriaus darbų18 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasIvaškienė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokslinio valdymo atstovai H. ir L. Gilbreth H. L. Gantt H. Emerson [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Ivaškienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą