Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Strateginis planavimas (11)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Strateginis planavimas (11)

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Strategijos ir strateginio planavimo samprata. Strateginio planavimo funkcijos, esmė ir nauda. Strategijos išrinkimas (pasirinkimas). Strateginio planavimo kliuviniai. Išvados.

Ištrauka

Su planavimu susiduriame kiekviename kasdieninio gyvenimo žingsnyje, jei mėginame veikti racionaliai. Planuojame savo atostogas, savo darbo dieną, laisvalaikį ir panašiai. O ką jau bekalbėti apie organizacijos veiklą.
Strategija – išvertus iš graikų kalbos – generolo mokslas, generolo menas, kariuomenės išdėstymo menas. Tai taisyklių, principų rinkinys, kurių reikia vadovams priimant sprendimus. Tai detalus, visapusiškas planas, skirtas įgyvendinti organizacijos misijai.
Planavimas - tai procesas, vykstantis prieš imantis konkrečių veiksmų ir padedantis priimti sprendimus dabartiniu metu galvojant apie ateitį. Teoriškai, planavimo funkcijos tikslas yra pagerinti sprendimų priėmimo kokybę analizuojant (įvertinant) visus faktorius, turinčius įtakos tokių sprendimų priėmimui ir užtikrinant, kad tie sprendimai atitinka firmos pasirinktą strategiją.
Šiame darbe bandysiu pateikti planavimą kaip garvežį, traukiantį traukiantį organizavimo, vadovavimo ir kontrolės traukinį. Planavimas tai - organizavimas, vadovavimas ir kontrolė.Vadovams tai ypatingai svarbu. Jis nėra vienkartinis veiksmas, kurio pradžia ir pabaiga aiški. Tik planavimo dėka organizacijose galime nustatyti tikslus ir priemonių tiems tikslams pasiekti parinkimą. Be plano vadovai nežino, kaip efektingai organizuoti žmones ir tvarkyti išteklius. Jie negali aiškiai įsivaizduoti, ko reikia organizacijai. Be plano jie negali vadovauti su pasitikėjimu ar tikėtis, kad kiti jais seks. Taigi, aukščiausiojo lygio vadovai sukuria strateginius planus ir taip apibrėžia pagrindinius organizacijos tikslus.

Apibrėžiant, kas tai yra strategija, svarbu skirti du dalykus. Strategija gali būti suprantama kaip koncepcija ir kaip procesas.
H. Mintzberg strategiją kaip koncepciją nusako penkiomis sąvokomis (angl. Plan, ploy, pattern, position, persrective).
• Pirmiausia, strategija gali būti suprantama kaip planas. Kaip planas strategija yra sudaroma prieš veiksmo pradžią ir atsiranda ją aptariant bei turint aiškius tikslus.
• Antra, strategija gali būti suprantama kaip gudrybė. Kitaip tariant, stengiamasi pergudrauti varžovus ar konkurentus. Jei viena prekybos firma gerokai sumažina tam tikrų prekių kainas, tai reiškia, kad kiti prekybininkai turės sunkumų norėdami patekti į tą rinkos dalį, o dar kiti gali priversti palikti rinką. Tai reiškia, kad firma rengiasi išstumti konkurentus (nors to tiesiogiai ir nepasako, pavyzdžiui, skelbia "mes perkame prekes iš gamintojų dideliais kiekiais, todėl galime pigiai parduoti vartotojams).
• Trečia, strategija suprantama kaip tam tikras veiklos modelis. Šiuo požiūriu strategija gali būti norima ir reali. Kitaip tariant, sumanymas gali skirtis nuo realios strategijos. Strategija kaip planas, gudrybė ar modelis įvertina vidinę organizacijos aplinką.
• Strategija kaip pozicija atspindi organizacijos vietą išorinėje aplinkoje (konkurentų atžvilgiu rinkoje). Kitaip tariant, strategija priklauso nuo to, kokią vietą organizacija šiandien užima rinkoje ar kitų analogiškų organizacijų atžvilgiu.
• Penktoji strategijos sąvoka – tai perspektyva. Kaip perspektyva strategija leidžia suvokti, kaip vadovai supranta juos supančią aplinką, ką mano keisti, kaip jų idėjas palaiko žemesniojo rango vadovai ir darbuotojai. Tikrovėje strategija retai suvokiama tik kaip viena iš paminėtųjų penkių dimensijų. Dažniausiai tai kelių dimensijų junginys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-11
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis28.26 KB
AutoriusMarius
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV. Pilipavičius
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Strateginis planavimas (11) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 17 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • V. Pilipavičius
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą