Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Įmonė kaip ekonominis procesas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonė kaip ekonominis procesas

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įmonė - ekonominio proceso pagrindas. Įmonės kūrimas. Įmonės plėtra. Įmonės privatizavimas. Įmonės likvidavimas. Smulkaus ir vidutinio verslo plėtojimo problemos ir strategija. Išvada. Marketingas. Marketingo samprata. Marketingo tipai. Marketingo koncepcijos. Marketingo tikslai, uždaviniai, funkcijos. Rinkos tyrimas. Išvada.

Ištrauka

Įmonė yra socialinis – organizacinis – techninis organizmas, kuriam būdingi trys raidos etapai:
1. Įmonės kūrimo etape suformuluojama įmonės kūrimo idėja, randamos reikalingos finansavimo lėšos, suprojaktuojama ir pastatoma įmonė, sutelkiami visi įmonei reikalingi ištekliai.
2. Įmonės raidos etapas. Pastačius įmonę, jau nuo pirmos dienos iškyla būtinumas įmonę keisti, nes keičiantis aplinkos ir vidaus sąlygoms, atitinkamai turi keistis įmonė, kad ji kuo ilgiau išliktų "nauja". Šiai raidai būdingas evoliucinis procesas, kai pamažu įmonė adaptuojama pasikeitusiomis sąlygomis.
3. Įmonės reorganizavimo etapas, kuriam būdingi rekonstrukciniai pokyčiai. To priežastys gali būti įvairios: įmonė paseno ir reikia atnaujinti jos techniką, technologiją, pasikeitė realizavimo rinkos ir reikia keisti įmonės profilį, prasidėjo privatizavimas ir reikia iš esmės pakeisti požiūrį į daugelį įmonės organizavimo ir valdymo principų.

1.1 Įmonės kūrimas.

Jauni žmonės paprastai kuria įmonę norėdami įgyvendinti "savąją idėją" – dažnai meno ar laisvalaikio tematika. Juos, kaip ir darbininkus, paprastai, patenkina mažos struktūros, dirbtuvėlės, patogios savo idėjai įgyvendinti.
Jeigu jaunieji įmonės kūrėjai turi tam tikrų privalumų – nebijo rizikuoti, nesidairo atgal, tačiau dažniausiai į juos žvelgiama su tam tikru nepasitikėjimu. Tačiau finansiniai sunkumai jaunuosius verslininkus verčia ieškoti naujovių ir finansiniuose dalykuose, būti labai taupiems.
Verslo istorija rodo, kad kiekvienas amžiaus tarpsnis ar turėta profesija nekliudo sėkmingai kurti įmonę. Žinoma, reikia žinoti amžiaus, lyčių, profesijų ypatybes, tačiau jeigu savininkas neturės dviejų savybių – gebėjimo privilioti ir nepaprasto noro parduoti – įmonė ilgai neišsilaikys.
Kuklumas ir bendradarbiavimo dvasia turi lydėti kūrėją. Kai mes kalbame apie įmonės kūrimą, mes turime galvoje ne tiek pirmuosius jos veiklos žingsnius, kiek sąlygų kūrimą jai vystytis, stiprėti.
Įmonė gamina, taigi svarbu, kad parduotų prekes ar paslaugas. Nori parduoti, mokėk privilioti pirkėją. Tenka būti nuolankiam, daugelį kartų rodyti prekę, aiškinti, įtikinėti. Tai daryti reikia kantriai ir nuoširdžiai. Projekto autorius privalo mokėti pateikti ir išaiškinti savo idėją labai paprastai, suprantamai ir patraukliai.
Bet kokią rimtesnę idėją, kuriai reikalingas finansinis palaikymas, tenka aiškinti draugams, bendradarbiams, finansininkams, įvairiems konsultantams. Taigi reikia turėti aiškų, gerai apgalvotą, logišką variantą. Biznyje pirmas įspūdis daug ką reiškia. Bet tam reikia gerai pasiruošti pačiam

autoriui bei parengti informaciją taip, kad ji būtų vaizdinga, įtikinanti, priimtina ir atitinkamai apipavidalinta, ypač jeigu įteikiama į rankas.
. Visi, kurie kiek nors susiję su kuriama arba besivystančia įmone, privalo domėtis jos ekonomine padėtimi, gyvybingumu. Paprastai pateikiami klausimai, ar jos produkcija turės paklausą rinkoje, kas konkurentai ir t.t.
Bus bandoma ir psichologiškai atakuoti kūrėją: ar tai ne avantiūrizmas, ar negali susirasti kitos veiklos, per daug didelė rizika ir pan.
Tokie pasakymai, nors ir neargumentuoti, gali pakeisti kūrėjo nusistatymą, jeigu jis pats nebuvo tvirtai įsitikinęs savo idėjos perspektyvumu. Jis privalo ryžtingai atmesti abejones ir tvirtai laikytis užsibrėžto tikslo.
Įmonės kūrimas ir vystymas yra visų pirma savininko reikalas. Jo finansinių ir asmeninių pasiekimų rezultatas. Jeigu imsies kurti įmonę neturėdamas tam sugebėjimų ir pašaukimo, galima prarasti ne tik lėšas, bet ir dvasinę pusiausvyrą. Kad to neatsitiktų, vertėtų patikrinti save atsakant į pateiktus klausimus:
- Kokios paskatos verčia kurti įmonę?
Iš tikrųjų ar mes rimtai apgalvojome paskatas, dėl kurių imamės vienos ar kitos veiklos? Kas mus skatina kurti įmonę: noras pasidaryti savarankiškam, atskleisti savo sugebėjimus, ar turėti sau mielesnį darbą? Kūrėją turi skatinti svarbiausias jo "variklis" – tam tikras vidinis maištas,
konfliktas su esama padėtimi, beprotiškas noras įgyvendinti savo įdėją, įsitikinimas, kad ši idėja
yra tobula.

Verslininką kūrėją turi užvaldyti idėja, jog jis nori ir gali padaryti už kitus. Norint geriau už kitus atlikti, sukurti nauja, reikia turėti ne tik išlavintą intelektą ir vaizduotę, pažinti gyvenimą ir žmones, bet būti pasiryžusiam save alinti kasdieniniu 14 –16 valandų darbu be išeiginių dienų ir atostogų, kai nukenčia ir šeimos interesai.
Jeigu verslininką "trauks" į priekį tik pelno troškimas, vargu jis ryšis tokiai kraštutinei aukai. Kūrėjas vadovaujasi visų pirma kilnia misija – patenkinti žmonių tam tikros prekės ar paslaugos, darančios žmonių gyvenimą gražesniu, poreikį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-15
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis28.4 KB
AutoriusKarolis
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imone kaip ekonominis procesas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą