Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Viešųjų ir privačių organizacijų skirtumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Viešųjų ir privačių organizacijų skirtumai

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įžanga. Viešojo ir privataus sektorių skirtumai. Viešojo ir privataus sektorių organizacijos. Viešojo sektoriaus išskyrimas. Kokybės vadyba viešajame ir privačiame sektoriuje. Valdžios įstaigų ir firmų skirtumai. Viešojo administravimo ir pelno siekiančių organizacijų ypatybės. Ryškiausiai dominuojantys valdžios įstaigų ir firmų skirtumai. Išvados.

Ištrauka

Liberalių demokratijų sąlygomis ekonomikoje ir visuomenėje ryškiai skiriami du sektoriai – viešasis ir privatusis. Viešajame sektoriuje veikia politinės institucijos, vyriausybė bei įstagos, tuo tarpu privačiajame įsikūrusios įvairiausios rinkos institucijos. Asmenys, jų grupės viešąjį interesą dažnai naudoja kaip kriterijų problemoms spręsti viešajame sektoriuje, o privačiajame viešpatauja išimtinai privatūs interesai.
Be abejonės, galima atrasti daugybę skirtumų tarp šių dviejų sektorių. Taigi kokie skirtumai vyrauja? Trumpai tariant, išskiriami trys pagrindiniai viešojo ir privačiojo sektorių skirtumai: veiklos tikslas ir jos vertinimas, skirtumas sprendimų priėmimo procese ir viešumas, skiriantis viešųjų institucijų veiklą. Šiame kursiniame darbe ir bus stengiamasi išanalizuoti tuos skirtumus.
Išskiriant viešojo ir privataus sektorių organizacijų skirtumus vis dažniau aiškėja, kad šiandien nebegalima suprasti šių skirtumų vien kaip skirtumus tarp orientacijų į paslaugų teikimą ir į pelno siekimą. Vis dažniau susiduriama su situacijomis, tradicinės viešojo sektoriaus struktūros siekia pajamų augimo, o privačios orientuojasi į paslaugų teikimą. Tačiau nepaisant šių tendencijų, ir toliau privačiose verslo organizacijose pelno siekis išlieka pirmaeilis interesas, o viešosiose organizacijose svarbiausias tikslas lieka viešųjų paslaugų organizavimas.

Darbo tikslas: išanalizuoti viešųjų ir privačių organizacijų skirtumus.
Darbo objektas: viešųjų ir privačių organizacijų skirtumai.
Darbo metodas: mokslinės literatūros analizė.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti viešojo ir pribataus sektorių skirtumus.
2. Aptarti valdžios įstaigų ir firmų skirtumus


Prieš pradedant analizuoti viešųjų ir privačių organizacijų skirtumus reikėtų apibrėžti, kas sudaro viešąjį ir privatųjį sektorius.
Viešąjį sektorių sudaro Prezidentas, Seimas, Vyriausybė, ministerijos, apskričių, miestų ir rajonų valdžios ir valdymo institucijos, visos biudžetinės organizacijos: švietimo, mokymo ir mokslo, kultūros, sveikatos, taip pat muitinės, kariuomenė ir kitos. Šiū institucijų veikla reglamentuojama Vyriausybės, Vietos savivaldos, Apskrities valdymo, Biudžetinių įstaigų, Viešojo administravimo, Viešųjų įstaigų, Civilinio kodekso, kitais įstatymais ir norminiais aktais.
Pasak J. E. Lane, viešasis sektorius yra politinių susirinkimų įteisintas biudžetas. Čia turima omeny politinį biudžeto sudarymą, įvairių valdžios lygmenų politinių institucijų surenkamus ir naudojamus išteklius. Patį bendriausią viešojo sektoriaus apibūdinimą autorius formaliai pavaizduoja taip: "Viešasis sektorius" = "Vyriausybės veikla ir jos pasekmės". Ši viešojo sektoriaus samprata išreiškia tradicinį požiūrį į viešąjį sektorių kaip į viešojo administarvimo arba viešosios valdžios sektorių. Viešąjį sektorių J. E. Lane apibūdina keleriopai: biurokratija, planinė ekenomika, valdžia, viešasis išteklių išdėstymas, viešasis pajamų paskirstymas, visuomeninė (viešoji) nuosavybė, užimtumas viešajame sektoriuje.
Kalbant apie privatųjį sektorių, reikėtų taikyti verslo įmonės ir firmos terminus. Įmonėms priskiriamos personalinės įmonės, uždarosios ir atvirosios akcinės bendrovės, ūkinės bendrijos, kooperatyvai ir kiti ūkio vienetai, esantys kaip privatūs juridiniai asmenys. Todėl apibūdinant privatųjį organizacijų sektorių kaip verslo sektorių, priskiriami prieš tai išvardinti įvairių rūšių ūkiniai objektai, kurie sąlygiškai vadinami "organizacijomis".
Įmonės gali būti vadinamos ir firmomis – tai jų sinonimas. Pakaktų taikyti vieną – įmonės terminą, kai kalbama, apie ūkinę komercinę veiklą, vykdomą Lietuvos teritorijoje. Firmos terminą galima būtų taikyti tuomet, kai nagrinėjama tarptautinė praktika ir tiksliai nežinomas ūkio vienetų statusas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-11
DalykasVadybos kursinis darbas
KategorijaVadyba
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis32.64 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Viesuju ir privaciu organizaciju skirtumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą