Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Šiaulių miesto gimnazijų įvaizdžio kūrimas ir valdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šiaulių miesto gimnazijų įvaizdžio kūrimas ir valdymas

Aprašymas

Pdf formatas. Įvadas. Teoriniai švietimo organizacijų įvaizdžio kūrimo aspektai. Problemos analizė: teigiamo gimnazijos įvaizdžio dominavimas. Mokykla – kaip organizacija. Organizacijos įvaizdis: reikšmė, samprata, požymiai ir tipai. Organizacijos įvaizdžio reikšmė. Organizacijos įvaizdžio samprata. Reputacija – organizacijos įvaizdžio pasekmė. Organizacijos įvaizdžio pagrindiniai požymiai. Pagrindiniai organizacijų įvaizdžio tipai. Organizacijos įvaizdžio formavimo metodikos analizė. Užsienio autorių patirtis formuojant organizacijų įvaizdžio valdymo modelius. Lietuvių autorių pateiktų organizacijos įvaizdžio modelių analizė. Apibendrintas organizacijos įvaizdžio valdymo modelis. Identitetas – įvaizdžio valdymo pagrindas. Vizualus identitetas: materialusis įvaizdžio aspektas. Organizacijos komunikacijos reikšmė. Organizacijos kontaktinės auditorijos: ugdymo įstaigų aspektas. Organizacijos kultūros reikšmė įvaizdžio formavimui. Švietimo organizacijų kultūrų tipai. Organizacijos įvaizdžio kūrimo ir valdymo strategija. Šiaulių miesto gimnazijų įvaizdžio tyrimo rezultatų analizė. Lietuvos švietimo sistema respondentų požiūriu. Gimnazijų įvaizdžio aktualumas. Mokyklos tipo pasirinkimo aktualumas. Gimnazijos vidinio ir išorinio įvaizdžio kūrimo dominantės pedagogų požiūriu. Gimnazijos kultūra. Gimnazijos komunikacija. Gimnazijos vizualus identitetas. Gimnazijos kontaktinių auditorijų reikšmė įvaizdžio kūrime. Gimnazijų įvaizdžio kūrimo strategija. Veiksnių, lemiančių tėvų apsisprendimą renkantis gimnaziją, analizė. Pagrindinių gimnazijos pasirinkimą lemiančių veiksnių analizė, remiantis tėvų požiūriu. Pagrindinių gimnazijos pasirinkimą lemiančių veiksnių analizė, remiantis gimnazijų mokytojų požiūriu. Veiksnių, darančių įtaką renkantis gimnaziją, tėvų ir mokytojų įvertinimo palyginimas. Pagrindinės nepakankamai gero gimnazijų įvaizdžio priežastys. Šiaulių miesto gimnazijų vertinimas tėvų tarpe. Rekomendacijos gimnazijos įvaizdžio kūrimo ir valdymo strategijos suformavimui. Išvados. Priedai.

Ištrauka

Problema.
Kiekviena organizacija, taip pat ir ugdymo įstaiga, nepriklausomai nuo to, ar ji nori, ar ne, turi vienokį arba kitokį įvaizdį. "Vienaip ar kitaip įvaizdis, kaip socialinis-psichologinis fenomenas, paliečia kiekvienos organizacijos gyvenimą. Tačiau vadovai ne visada turi aiškų supratimą apie šio fenomeno prigimtį ir būdus jį valdyti". Dabartiniame pasaulyje viskas sparčiai kinta, mokykla taip pat ne išimtis. Vis dažniau diskutuojama, jog mokykla dirba rinkos ekonomikos sąlygomis, jog mokykla konkuruojanti organizacija (V. Balčiūnas (2004); R. Dobranskienė (2004); D. Gedvilaitė (2003); V. Strazdas
(2003); E. Tervidytė (2003); V. Bujanauskienė (2001) ir kt.). Toks požiūris kol kas dar yra gana naujas, neretai sukeliantis net tam tikrą pedagogų nepasitenkinimą (G. Gedvilaitė (2003)). Švietimo organizacijų įvaizdžio problema išryškėjo tik po Lietuvos netpriklausomybės atgavimo. Iki tol, tiksliau, iki švietimo reformos įgyvendinimo pradžios, niekas apie būtinybę
kurti mokyklų įvaizdį net nepagalvojo. Mokymo programos ir net pačios mokyklos buvo beveik vienodos, ir mokytojų, ir mokyklų nuolatos trūko, todėl apie galimą konkurencinę kovą nebuvo jokių minčių (žr. 1 pav.). Atvirkščiai, kiekviena mokykla buvo tikra dėl savo ateities. Ugdymo įstaigų įvaizdžio reikšmė dar labiau sustiprėjo, kai buvo pradėta taikyti "moksleivio krepšelio" metodika. Kiekvienai mokyklai tapo labai aktualu surinkti kuo didesnį
mokinių skaičių, nes nuo to priklauso jos finansavimas. Taigi švietimo organizacijoms iškilo būtinybė sugebėti pristatyti save visuomenei, jos
vertinimui. Kiekviena mokykla turi ieškoti įvairių būdų kaip išlikti. Šiuo metu tebevyksta mokyklų tinklo pertvarka, todėl visos mokyklos turi būti patrauklios visuomenei bei sugebėti save pateikti, tarp jų turi vykti sveika konkurencija. Siekdamos užsitikrinti nuolatinį visuomenės palankumą ir gerą įvaizdį visuomenėje, mokyklos paskutiniu metu vis daugiau dėmesio turi skirti ryšių su visuomene plėtojimui. Tik visapusiška informacija sudaro vartotojui galimybę rinktis. Tarpusavyje daugiau ar mažiau konkuruoja visų tipų mokyklos – pradinės, pagrindinės, vidurinės mokyklos ir gimnazijos. Šių mokyklų įvaizdis visuomenėje taip pat gana skirtingas.

Akivaizdi lyderė visų mokyklų atžvilgiu – gimnazija. Nuo seno mokslas joje asocijuojasi su nepriekaištinga kokybe, aukštais pasiekimais ir pan. Kol kas gimnazijų dar yra gana mažai, todėl didelių konkurenčių kitų mokyklų tarpe ji, galima sakyti, neturi. Ryškesnė konkurencija vyksta tarp pačių gimnazijų, kurių pasirinkimą taip pat vis dažniau sąlygoja jų įvaizdis, reputacija
visuomenėje, nes jos panašios netgi teikiamų švietimo paslaugų kokybe. Į

Įvaizdis – pagrindinė priemonė išsiskirti.

Taigi gimnazijų, kaip ir kitų bendrojo lavinimo mokyklų, įvaizdžio kūrimą skatina mažėjantis mokinių skaičius bei vykdoma švietimo reforma, t.y. mokyklų tinklo perorganizavimas ir būtinybė informuoti vartotojus (tėvai, mokiniai), nes mokyklose nuolatos diegiamos įvairios naujovės.

Aktualumas.
Užsienyje organizacijos (įmonės) įvaizdžio kūrimo ir plėtojimo tema yra labai aktuali, gausu įvairių mokslinių publikacijų. Tuo tarpu Lietuvoje ši tema dar yra nauja. Mokslo leidiniuose dažniau randami tokie straipsniai, kuriuose nagrinėjamas verslo įmonių įvaizdis, tačiau konkrečiai apie švietimo organizacijų įvaizdį beveik neužsimenama. Taigi Lietuvos įmonės bei švietimo organizacijos neturi ne tik ilgametės įvaizdžio valdymo patirties, bet taip pat susiduriama su palyginti menku Lietuvos mokslo atstovų domėjimusi šia tema.
Užsienio autorių patirtį tenka apibendrinti bei pritaikyti Lietuvos švietimo organizacijų veiklai, pvz., B. Everard ir G. Morris "Efektyvus mokyklos valdymas" (15), R. I. Arends "Mokomės mokyti" (2) ir kt.
Lietuvoje mokyklų įvaizdžio kūrimą, jo aktualumą šiek tiek išsamiau analizuoja R. Jucevičius, P. Jucevičienė, B. Janiūnaitė, B. Cibulskas knygoje "Mokyklos strategija", kurioje mokyklos įvaizdis priskiriamas marketingo strategijos vykdymui.1 Mokyklos įvaizdžio tema aktuali ir D. Videikai, kuris taip pat stengiasi atsakyti į klausimą, kaip suformuoti teigiamą mokyklos įvaizdį (53). R. Želvys analizuoja mokytojo įvaizdį bei jo reikšmę švietimo organizacijos veiklai (55). Apie švietimo organizacijų elgseną, mikroklimatą, kuris yra labai svarbi sudedamoji įvaizdžio dalis, daug rašo V. Targamadzė (48; 49).
Gimnazijų įvaizdis aktualus visoms kontaktinėms auditorijos. Pvz., tėvams ir mokiniams svarbu, kad mokykloje vaikai ne tik įgytų nepriekaištingą vidurinį išsilavinimą, bet ir jaustųsi saugiai, kad būtų patogu, kad galėtų naudotis visomis reikiamomis priemonėmis (t.y. gera materialinė bazė – kompiuteriai, biblioteka ir kt.). Darbuotojai (mokytojai) nori, kad jiems būtų suteikiamos tinkamos darbo sąlygos, kad mokydami jaustų moralinį pasitenkinimą ir pan. Tuo
tarpu vadovybei svarbu gimnazijos darbą planuoti ir vykdyti taip, kad visos auditorijos patenkintų savo lūkesčius, kad mokykla sugebėtų nuolatos prisitaikyti, būtų lanksti ir konkurencinga. O tai pasiekti padeda palankaus įvaizdžio sukūrimas. Įvaizdžio kontrolės vykdymas švietimo organizacijai (gimnazijai) suteikia galimybę laiku pastebėti nepageidaujamus įvaizdžio pasikeitimus bei imtis reikiamų priemonių susidariusiai situacijai pakeisti. Įvaizdžio kontrolė leidžia nustatyti tas veiklos sritis, kuriose mokykla atsilieka nuo konkurentų, ir šias sritis sustiprinti. Gimnazija taip pat gali nustatyti ir tas veiklos sritis, kuriose ji pirmauja prieš konkurentus, t.y. kitas mokyklas, ir tinkamai pasinaudoti šiais pranašumais.
Taigi įvaizdžio kūrimas bei valdymas gimnazijoms suteikia įvairių pranašumų
konkuruojant su kitomis mokyklomis, o tai yra labai aktualu, kadangi švietimas Lietuvoje vystosi rinkos sąlygomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-20
DalykasVadybos diplominis darbas
KategorijaVadyba
TipasDiplominiai darbai
Apimtis130 puslapių 
Literatūros šaltiniai73 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis770.89 KB
Autoriusandrius
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAlišauskas
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasAdobe Acrobat Siauliu miesto gimnaziju ivaizdzio kurimas ir valdymas [speros.lt].pdf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 130 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Ališauskas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą