Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Strateginis planavimas (3)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Strateginis planavimas (3)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Planavimas. Planų grupės. Misija. Strategija. Strategijos išrinkimas. Strategijų rūšys. Valdymo metodai. Strateginio plano realizavimas ir įgyvendinimas. Strategijos vertinimas.

Ištrauka

Planavimas – tai viena iš svarbiausių, lemiančių organizacijos veiklą funkcijų. Tai veiklos turinio, formų ir metodų nustatymas tam tikram laikotarpiui, siekiant tikslo mažiausiomis materialinėmis ir darbo išteklių sąnaudomis. Tai kasdieninė vadovo funkcija. Planavimas turi būti susijęs su prognozavimu. Planavimo funkcijos išraiška – planai.
Planų sudarymą apima trys etapai:
1. Analizės ir problemos sprendimo (pradinis).
2. Plano sudarymo (pagrindinis).
3. Plano aprobavimo (papildomas). Aprobavimas – suderinimas.
Planas – veiksmų rinkinys nuosekliam vykdymui apibrėžtomis sąlygomis.
Išskiriamos kelios planų grupės jų trukmės, ekonominio ir techninio pagrįstumo požiūriu:
1. Trumpalaikiai. Dar vadinami einamaisiais, operatyviniais. Jie turi užtikrinti ritmingą darbą ir tolygų paslaugų teikimą ar produktų gaminimą konkrečia nomenklatūra ir nurodytais terminais. Didelis vaidmuo skiriamas ritmingumui ir operatyvumui.
2. Vidutinės trukmės. Taktiniai, perspektyviniai. Šie planai susiję su prognozėmis. Taktiniuose (perspektyviniuose) planuose turi būti atspindėta:
• organizacijos išvystymas struktūrų, procedūrų požiūriu;
• gamybos ar paslaugų plėtimas, apimantis technikos, technologijos, žaliavų tiekimą, marketingą, statybas ir t.t.;
• racionalus finansinių išteklių naudojimas, užtikrinantis išplėstinę reprodukciją;
• personalo formavimas;
• darbo įvertinimo formos, atlyginimo už darbą principai, metodai elementai;
• bendradarbiavimas.
3. Ilgalaikiai. Veiklos perspektyvos, strateginiai. Šie planai – tai vadovo veiksmai, orientuoti į tolimą perspektyvą.
Strateginis valdymas – tai: 1) išteklių paskirstymas, 2) adaptavimas išorinei aplinkai, 3) vidinis koordinavimas ir 4) strateginis nustatymas.
Strategija – išvertus iš graikų kalbos – generolo mokslas, generolo menas, kariuomenės išdėstymo menas. Tai taisyklių, principų rinkinys, kurių reikia vadovams priimant sprendimus. Tai detalus, visapusiškas planas, skirtas įgyvendinti organizacijos misijai.
Misija – svarbiausias organizacijos uždavinys ir tikslas. Išvertus iš lotynų kalbos – paskirtis, pašaukimas. Tai pagrindinis, bendras organizacijos uždavinys, tiksliai apibrėžta jos egzistavimo priežastis.
Misijos formuluotė savyje jungia:
1. Organizacijos veikla gamybos, paslaugų, rinkos požiūriu.
2. Išorinė aplinka, apsprendžianti organizacijos darbo principus.
3. Organizacijos kultūra, vidinis klimatas ir įtaka patraukiant vieno ar kito tipo žmones. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-02
DalykasVadybos konspektas
KategorijaVadyba
TipasKonspektai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis21.35 KB
Autoriusindre
Viso autoriaus darbų15 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Strateginis planavimas (3) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 8 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą